رفع تصرف ۲۰هکتار اراضی ملی یزد

no-thumbs

مدیر کل راه و شهرسازی استان یزد گفت: در چهار ماه امسال با طرح 53 پرونده شکایت از سوی این اداره کل ،حدود 20 هکتار از اراضی دولتی و ملی به ارزش 3.5 میلیارد تومان از تصرف افراد سودجو و زمین خوار خارج شده و به بیت المال بازگشته است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز غلامرضا رضایی در نشست مشترکی با حضور فرماندهان ، ماموران نیروی انتظامی استان گفت: در سال گذشته در حدود ۹۳ فقره پرونده رفع تصرفات در محاکم قضایی مطرح شده که این تعداد پرونده موجب رفع تصرف حدود ۲۵ هکتار به ارزش ۷.۵ میلیارد تومان از اراضی دولتی و ملی شده است.


وی افزود: خوشبختانه با توجه به هماهنگی و همکاری که بین دستگاههای قضایی و انتظامی با این اداره کل وجود داشته، در دو سال اخیر شاهد دستاوردهای خوبی در بازگشت اراضی تصرف شده و برخورد با زمین خواران بوده ایم.

رضایی تصریح کرد: صرف نظر از تنوع کاری راه و شهرسازی، یکی از وظایف خطیر این اداره ،حفاظت از اراضی دولتی در محدوده و حریم شهر ها می باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد ادامه داد: زمین به دلیل ویژگی های خاصی که دارد ، همیشه مورد طمع افراد سود جو بوده و این توجه موجب بوجود آمدن پدیده زمین خواری و تجاوز و تصرف غیرمجاز به اراضی دولتی و نهایتا تضعیف حقوق بیت المال شده است .

رضایی تاکید کرد: به دلیل حفظ و حراست و صیانت از حقوق بیت المال با تدابیر ویژه ای که این اداره کل در دستور کار خود قرار داده ، با پیگیری های مختلف حقوقی در محاکم قضایی و اطلاع رسانی از طریق رسانه های محلی و همچنین پیگیری های میدانی سعی شده در مبارزه با این پدیده شوم و جلوگیری از تصرفات غیرمجاز تلاش کند .

به گفته این مسوول در خصوص اطلاع رسانی درباره اراضی دولتی اقداماتی شده و در برنامه ای جامع قرار است با اطلاع رسانی عمومی به کسانی که قصد خرید هرگونه زمین یا ملکی را دارند هشدار داده شود تا در هنگام خرید در دام افراد سودجو و زمین خوار نیفتند .

 

بخش نظردهی بسته شده است..