۶۰ درصد اماکن عمومی میبد مناسب سازی شد

معاون فرماندار میبد با اشاره به اقدامات خوبی که در مناسب سازی فضاهای عمومی در شهرستان میبد انجام شده از مناسب سازی 60 درصدی اماکن عمومی و فضاهای شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از ایرنا،سید محسن فلاح در جلسه کمیته مناسب سازی فضاهای عمومی شهر گفت: ایجاد رمپ ورودی ،نصب آسانسور،ایجاد بالابر در عابر بانک ها ،نصب تابلو و علائم ویژه معلولین و برطرف کردن موانع سرراه معلولین در ورودی های پارک ها بخشی از مناسب سازی در سطح شهر و اماکن عمومی در شهرستان میبد است .

فلاح با بیان اینکه طی سال های اخیر اقدامات خوبی در مناسب سازی فضاهای عمومی در شهرستان میبد انجام شده است بر ادامه این روند تا تحقق شهر بدون مانع تاکید کرد و گفت:باید به خواسته های این قشر از جامعه پاسخگو باشیم .

فلاح با تاکید بر اینکه فضاهای عمومی یکی از راههای دسترسی معلولین ،کودکان و سالمندان و جانبازان به امور زندگی شان است بر همکاری همه دستگاههای اداری نسبت به مناسب سازی ورودی ادارات و اماکن عمومی تاکید کرد .

وی برخورد با انواع موانع را بزرگترین مشکل جامعه معلولین و سالمندان و جانبازان در سطح شهر عنوان کرد و گفت:باید تفکر برابری فرصت ها برای این عزیزان را در تمام نقاط شهر بوجود آوریم.

معاون فرماندار میبد با تاکید بر اینکه بیشتر وقت معلولین در سطح شهر در مواجه با موانع وعبور از آن صرف می شود گفت:باید فرهنگ سازی این امور در دستور کار همه مسئولین قرار گیرد تا شاید بخشی از مشکلات این عزیزان مرتفع شود.

وی خاطرنشان کرد:اگر فضای مناسبی در سطح شهر فراهم شود معلولین ،سالمندان ،کودکان و جانبازان بعنوان قشر آسیب پذیرجامعه می توانند با حضور در سطح شهر از بسیاری از آسیب های اجتماعی چون افسردگی بیرون بیایند .

فلاح تصریح کرد:باید با فراهم کردن زمینه ها و فرصت های برابر در جامعه کاری کنیم که معلولین بسیاری از امور زندگی خود را بدون تکیه به افراد و بدون هرگونه مشکلی انجام دهند.

بخش نظردهی بسته شده است..