وجود۲۸۰ مدرسه فرسوده و غیراستاندارد در یزد

no-thumbs

مدیرعامل مجمع خیران مدرسه‌ساز استان یزد با بیان اینکه ۲۸۰ مدرسه فرسوده و غیراستاندارد در یزد وجود دارد، گفت: بازسازی مدارس یزد ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزعلی خواجه‌رضایی  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد، با بیان اینکه این مجمع سه وظیفه بر عهده دارد، اظهار داشت: نکوداشت و تجلیل از خیران، جذب خیران جدید و گرفتن اعتبارات ملی این سه هدف را تشکیل می‌دهند.

وی یکی از مهمترین محورهای فعالیت مجمع را در زمینه بازسازی مدارس دانست و گفت: آموزش و پرورش استان یزد الان حدود ۲۸۰ مدرسه غیر استاندارد و فرسوده دارد که باید حتما بازسازی شوند.

مدیرعامل مجمع خیران مدرسه‌ساز استان یزد با بیان اینکه خیران در زمینه ساخت مدارس جدید هم فعالیت می‌کنند، گفت: در مناطق جدید باید حدود ۶۰ مدرسه جدید احداث شود به ویژه در شهر یزد که عمده دانش‌آموزان استان یزد را در برگرفته این نیاز بیشتر احساس می‌شود.

خواجه‌رضایی تصریح کرد: برای ساخت این مدارس جدید و تخریب و نوسازی مدارسه فرسوده و غیر استاندارد، حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است اما اعتبار نوسازی مدارس در سال حدود ۳۰ میلیارد تومان است.

وی خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که در یک بازه زمانی ۱۰ ساله کل مباحثی که در زمینه غیر استاندارد بودن مدارس وجود دارد جمع شود، هرچقدر خیران در زمینه نوسازی، مقاوم‌سازی و ساخت مدارس هزینه کند، بلافاصله دولت باید به همان میزان به مجمع کمک کند.

خواجه‌رضایی با تاکید بر مشارکت خوب خیران یزدی در مدرسه‌سازی، گفت: در کشور ۲۰ درصد مدارس خیری است ولی در استان یزد این آمار ۳۵ درصد است.تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..