بیش از ۹۷ درصد از مردم استان یزد باسواد هستند

no-thumbs

مدیر کل آموزش و پرورش احمد شیرزاد، مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد در نشست خبری در مجموعه فرهنگیان استان یزد گفت: در استان یزد 200 هزار دانشجو در یک هزار و ۶۶۰ مدرسه مستقل در حال تحصیل هستند.استان یزد با اشاره به نرخ باسوادی در استان یزد، گفت: بیش از ۹۷ درصد از مردم استان یزد باسواد هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزوی افزود: کلیه مدارس پیش دبستانی آموزش و پرورش اداره آنها به صورت غیر دولتی است و ۱۲ درصد از دانش آموزان مدارس ما در مدارس غیر دولتی هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد تصریح کرد: در بخش ابتدایی حتی ما در تعداد کمتر از پنج دانش آموز نیز کلاس را تشکیل داده ایم و در بخش متوسطه نیز بر اساس ضوابط بر اساس حد نصاب فعالیت داریم.

شیرزاد گفت: آموزش و پرورش استان یزد نمادی پرافتخار از پیشتازی فرهنگ، تمدن، تدین و سختکوشی مردم دارالعباده یزد است که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان این موفقیت ها به دلیل سه ویژگی فرهنگ تدین، فرهنگ کار و تلاش مردم و دانش آموزان، همدلی و همراهی با آموزش و پرورش است.

وی افزود: افتخار اخیر دانش آموزان یزدی نشان داد که دانش آموزان نسبت به آموزش و پرورش حساس تر هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد: پیشتازی دانش آموزان استان یزد یکی از افتخارات این استان است به نحوی که از لحاظ کمی و کیفی پیشرفت های خوبی داشتیم و در دیپلم نهایی در سطح کشور و کنکور سراسری و نرخ گذر توانستیم رتبه اول را به استان یزد اختصاص دهیم.

شیرزاد بیان کرد: نرخ باسوادی در استان یزد بیش از ۹۷ درصد است به نحوی که در این استان ۲۹ هزار و ۷۲۳ نفر بی سواد داریم که ۶۰ درصد از آنها اتباع بیگانه هستند و تنها ۴۰ درصد از مردم بومی استان بی سواد هستند.

وی افزود: مهمترین معیار کیفیت بخشی جلب رضایت اولیا است که در این راستا رسیدگی به مدارس محروم نیز از اولویت های ما قرار گرفته است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: در آموزش و پرورش ۹۸ درصد از هزینه ها به حقوق و دستمزد صرف می شود و فقط ۲ درصد آن به بخش های جاری هزینه می شود که این نشان از محدودیت ما است.

شیرزاد بین کرد: توجه به نیروی انسانی یکی از اولویت های ما است که کمبود نیروی انسانی یکی از مشکلات ما است که امیدواریم با پذیرش امسال در آموزش و پرورش مقداری از این مشکلات کاسته شود.

وی ادامه داد: افرادی که آزمون استخدامی پذیرش می شوند به مدت ۲ ترم در دانشگاه فرهنگیان آموزش داده می شوند و در سال ۹۵ وارد آموزش و پرورش می شوند.شبستان

بخش نظردهی بسته شده است..