رشد ۱۰۰درصدی حجم معاملات بورس یزد

no-thumbs

مدیر بورس منطقه ای یزد از 70درصدی ارزش معاملات و 100درصدی حجم معاملات تیرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزعلی اکبری جعفری  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : در تیرماه سال جاری حجم کل سهام مبادله شده برابر ۳۸۹ میلیون و ۲۹۶ هزار و ۳۳۴سهم بوده در حالی که این میزان در مدت مشابه سال قبل این میزان ۱۹۳ میلیون و ۷۴۰هزار سهم بود.

وی افزود: ارزش ریالی این حجم سهام در ماه گذشته ۸۳۰ میلیارد و ۵۷ میلیون و ۸۳۵ هزار و ۱۹۶ ریال بوده که از سوی از سوی معامله گران سهام در بورس یزد خریداری شده در حالی که سال قبل این ارزش ۵۴۵ میلیارد و ۸۱۶ میلیون ریال بوده است.

مدیر بورس یزد ادامه داد: در این مدت ۲۳۵ میلیون و ۱۲۸ هزار و ۸۲۸ سهم به ارزش ۴۳۱ میلیارد و ۷۸۵ میلیون و ۳۵ هزار و ۹۳۸ ریال از سوی معامله گران سهام در بورس یزد خریداری و برابر ۱۵۴ میلیون و ۱۶۷ هزار و ۵۰۶ سهم به ارزش ۳۹۸ میلیارد و ۲۷۲ میلیون و ۷۹۹ هزار و ۲۵۸ ریال در معرض فروش قرار گرفت.

جعفری یادآور شد: این در حالی است که در تیرماه سال گذشته ۱۰۶ میلیون و ۴۲۶هزار سهم به ارزش ۳۱۳ میلیارد و ۱۷۵میلیون ریال از سوی معامله گران در بورس یزد خریداری و ۸۷ میلیون و ۳۱۳ هزار سهم به ارزش ۲۳۲ میلیارد و ۶۴۰میلیون ریال در معرض فروش گذاشته شد.

وی با اشاره به اینکه که بیشترین حجم معاملات از سوی کارگزاری بهگزین رقم خورده است گفت: در این ماه ۹۰ نفر برای نخستین بار برای سرمایه گذاری وارد بورس اوراق بهادار شدند.

بورس منطقه ای یزد در سال ۱۳۸۳ خورشیدی با حضور شش شرکت کارگزاری با عملکردی که حاکی از معامله ۲۸ میلیون سهم به ارزش ۱۶۳ میلیارد ریال بود شروع بکار کرد.ک/۳

 

بخش نظردهی بسته شده است..