متوسط عمر ایرانیان به ۷۳ سال ارتقاء یافته است

no-thumbs

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: متوسط عمر ایرانیان به ۷۳ سال ارتقا یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز حسن قاضی زاده هاشمی در گردهمایی پزشکان مسلمان جهان در تالار ابن سینا مشهد اظهار داشت: بسیار خوشحالم که ایران و مشهد را برای این گردهمایی انتخاب کرده‌اید، در روایات آمده است قطعا خالص ترین شیعه‌ها موفق می‌شوند به زیارت امام رضا(ع) بیایند.

وی با اشاره به اینکه به فرموده امام راحل، دانشگاه محل تمامی تحول‌ها است خاطرنشان کرد: در دنیای امروز کشوری و ملتی توانمند است که عالم داشته باشد و قطعا بدون علم نمی‌توان در دنیا موفق بود. توجه به علم در ایران بسیار زیاد است و تصور ما این است که اگر مسلمان عالم باشد قطعا قوی نیز هست.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: در ایران همزمان با پیروزی انقلاب ۵ دانشگاه پزشکی داشتیم اما امروز ۹۱ دانشگاه فعال هستند، افتخار داریم دستگاهی متولی بهداشت مردم است که خود آموزش را نیز به عهده دارد؛ در سال پیروزی انقلاب، عمر متوسط مردم ۵۵ سال بود اما هم اکنون این میزان ۷۳ سال است.

وی عنوان کرد: برخلاف افزایش طول عمر در ایران ما شاهد آن هستیم که بیش از ۵۰ درصد مرگ و میرها بر اثر سکته‌های قلبی و مغزی صورت می‌گیرد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه مشکل ما هم اکنون بیماری‌های واگیردار نیست خاطرنشان کرد: برخلاف‌های سال‌های بسیار دور که بسیاری از مرگ و میرها به سبب بیماری‌های واگیر دار بود امروزه ما شاهد هستیم که عواملی همچون کم تحرکی و عادات بد غذایی مشکلات بسیار زیادی را در کشور به وجود آورده است.

قاضی زاده هاشمی افزود: امروزه ما در کشوری هستیم که خطر مواد مخدر آن را تهدید می‌کند و نمی‌توان گفت که ما از محیط آلوده مواد مخدر دور هستیم.

وی با اشاره به سفر مدیرکل بهداشت جهانی به ایران گفت: در این سفر مدیر کل بهداشت جهانی با تقدیر از عملکرد ایران طرح توسعه سلامت را یکی از طرح‌های موفق پزشکی عنوان کرد.

وزیر بهداشت با اشاره مجدد به بحث طرح توسعه سلامت بیان داشت: خوشبختانه در این طرح توانسته‌ایم با برنامه‌ریزی پرداختی از جیب مردم را به صورت جدی کاهش داده و خدمات رسانی را به مردم افزایش دهیم.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به علاقه رئیس جمهور به مشهد مقدس به ویژه امام رضا(ع)  خاطرنشان کرد: روحانی بارها اعلام کرده است که من هر چیزی که از امام رضا (ع) خواسته‌ام به من بخشیده است.

وی با بیان اینکه افزایش سرانه بهداشت در کشور از وعده‌های انتخاباتی رئیس جمهور بود گفت: خوشبختانه این وعده که نیاز اصلی مردم ایران بود با دقت و با سرعت عملیاتی شد و ما هم اکنون شاهد بیمه شدن ۱۰ میلیون ایرانی در دولت کنونی هستیم.

وزیر بهداشت یادآور شد: هم اکنون ۵۷۵ بیمارستان دولتی با تنها دریافت ۴.۵ درصد از هزینه به بیماران خدمات رسانی می‌کنند.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به دستاورد های بزرگ ایران در سال‌های اخیر گفت: هم اکنون یکی از مراکز پزشکی در شیراز با انجام ۶۰۰ عمل پیوند کبد در سال گذشته به عنوان یکی از افتخارات کشور در بخش پزشکی به شمار می آید.

وی با اشاره به انجام عمل‌های سخت و پیچیده توسط جراحان ایرانی خاطرنشان کرد: هم اکنون هستند افرادی که ۲۵ سال پیش توسط پزشکان ایرانی عمل مغز استخوان انجام داده‌اند و هم اکنون به راحتی زندگی می‌کنند.

وی تصریح کرد: به عنوان وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران به تمامی پزشکان شیعه سراسر جهان و پزشکان داخلی به عنوان مفاخر پزشکی جهان افتخار می کنم.

وزیر بهداشت رتبه ایران در بحث پزشکی را ۱۷ در دنیا عنوان کرد و تاکید داشت: این رتبه در حالی به دست آمده است که ما در تحریم‌های علمی و اقتصادی قرار داشتیم به شکلی که بسیاری از مجله های معتبر جهانی مقالات پزشکان ما را به چاپ نمی رساندند.

قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: در گذشته بسیاری از بیماران که مشکلات حادی را داشتند به خارج از کشور فرستاده می‌شدند اما امروزه شاهد آن هستیم که نه تنها بیماری به خارج از کشور فرستاده نمی‌شود بلکه صنعت توریسم پزشکی در کشور فعال شده است که در این راستا می توان به بیمارستان پیشرفته رضوی مشهد اشاره کرد.

وی تصریح کرد: ایجاد دانشگاه‌های بین المللی برای تحصیل دانشجویان مسلمان شیعه قطعا می‌تواند یک کار ارزشمند در رشته پزشکی باشد که ما ان را مورد توجه و تحقیق قرار خواهیم داد.

وزیر بهداشت در پایان با زنده نگه داشتن یاد پزشکان شهید در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: پزشکان ایرانی به قدری وظیفه شناس هستند که در زمان تجاوز رژیم بعثی صدام به خاک ایران با احساس مسئولیت به خطوط مقدم جبهه رفته تا از اسلام و خاک ایران دفاع کنند.
 

منبع: تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..