کارگاه آموزش کارگردانی حمید نعمت‌الله در یزد برگزار شد

no-thumbs

کارگاه آموزش کارگردانی با حضور "حمید نعمت‌الله" از سینماگران سرشناس کشور در شمین قدم از هشت گام تا دهمین جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی در یزد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز در این کارگاه که با حضور علاقه‌مندان به هنر کارگردانی برگزار شد و بسیار مورد توجه شرکت‌کنندگان قرار گرفت، نعمت‌الله تجربیات شخصی خود در زمینه کارگردانی را در اختیار هنرجویان قرار دارد؛ تجربیاتی که به گواهی شرکت‌کنندگان مفید و کاربردی بود و در هیچ کتاب و کلاس درسی نمی‌توان آنها را یافت.

"مرتضی ایمانی راد" یکی از این شرکت‌کنندگان با تشکر از تمام عوامل برگزاری کارگاه‌ها، گفت: این کارگاه‌ها و برنامه‌های هشت قدم، نویدبخش یک جشنواره متفاوت و زیبا را می‌دهد.

وی افزود: نعمت‌الله با بیان ملزومات کارگردانی و ارائه تجربیات و دانش خود در این کارگاه، هنرجویان و فیلم‌سازان را به خوبی راهنمایی کرد و امیدواریم که برنامه‌های اینچنینی و حمایت‌های دیگر در طول سال به روند فیلم‌سازی استان کمک کند.

"علیرضا عباسی" که خود استاد دانشگاه هست نیز به علت حضور حمید نعمت الله، برای شرکت در این کارگاه از شیراز به یزد آمده بود.

او حضور اساتید از جمله نعمت‌الله را مغتنم دانست و اظهار کرد: اشاره ایشان به تجربه‌های شخصی‌شان در کارگردانی و ذکر خاطراتشان برایم جالب بود.

به گفته وی، همچنین توجه به مواردی که در کلاس‌های آکادمیک و کتاب‌ها پیدا نمی‌شود، جذاب و آموزنده بود.

عباسی معتقد است که جشنواره رضوی یزد با این که نسبتاً گمنام است، اما تاکنون مفید، منظم و پربار بوده است.

"ناهید جعفری" یکی دیگر از علاقمندان حاظر در این کارگاه اظهار کرد: نعمت الله مطالب را از قبل آماده و برای ارائه در کلاس برنامه‌ریزی کرده بودند و این از محاسن کلاس بود.

وی با بیان این که شروع و پایان کلاس نیز دقیقاً به موقع و مناسب بود، از تمام کسانی که در برگزاری این برنامه شرکت داشتند، تشکر کرد.

"امیر جلالی" هم مفید‌ترین قسمت این کارگاه را زمانی می‌داند که حمید نعمت الله تجربیات شخصی و نحوه برخوردش در موقعیت‌های مختلف را بازگو کرده است.

وی استقبال از این کارگاه را بسیار خوب خواند و گفت: تقریباً همه در بحث‌ها شرکت می‌کردند و این نشان می‌دهد که همه با کلاس ارتباط برقرار کردند.

"محمدرضا رضایی" هم به ارائه تجربیات شخصی حمید نعمت الله اشاره و اظهار کرد: مدرس کارگاه اشاره کردند که دانش آموخته این رشته نیستند و تمام تجربیات شخصی خود را در کلاس ارائه کردند که در نوع خود جذاب بود.

وی افزود: این فیلمساز کشورمان همچنین ما را با واژگانی آشنا کردند که به نظرم نکات کلیدی بود و خوشحالم که ایشان برای این کارگاه انتخاب شدند.

 

بخش نظردهی بسته شده است..