عدم اجرای ۱۰۰ حکم تخریب صادر شده در بلوار آزادگان یزد

no-thumbs

معاون فنی راه و شهرسازی استان یزد از عدم اجرای 100 حکم تخریب صادر شده در بلوار آزادگان یزد خبر داد و گفت: روند دست‌اندازی به اراضی دولتی در حریم شهر یزد ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از  خبرگزاری فارس، ناصر اسلامی اظهار داشت: ساخت و سازی که اطراف بلوار آزادگان در حال انجام است، همه در زمین‌های موات و دولتی انجام شده و غیرقانونی بوده و در حال حاضر نیز ۱۰۰ حکم تخریب برای این مناطق صادر شده که با توجه به وضعیت مالکان، اجرا نشده است.

وی خاطر نشان کرد: با وجود پیگیری‌هایی که توسط راه و شهرسازی و دادگستری یزد انجام شده و همچنان نیز ادامه دارد، به دلیل کمبود امکانات، هنوز هم به زمین‌های دولتی دست‌اندازی می‌شود و ضروری است تا هر چه سریع‌تر از تصرف این اراضی جلوگیری شود.

معاون فنی راه و شهرسازی استان یزد ادامه داد: متأسفانه بدون در نظر گرفتن حق مالکیت و حتی رعایت ابتدایی‌ترین موارد ساخت و ساز، نسبت به ایجاد سکونتگاه‌های غیررسمی در منطقه اسکان و حسن‌آباد اقدام شده و این مناطق در واقع به شهر یزد تحمیل شده‌اند.

وی تصریح کرد: این مناطق در دولت گذشته به داخل محدوده شهر آورده شد تا خدمات به آن تعلق گیرد اما متأسفانه ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین‌هایی که مالکیت بیشتر آنها دولتی است، همچنان ادامه دارد و ما نیز نتوانستیم از آن جلوگیری کنیم.

اسلامی خاطر نشان کرد: در این مناطق بدون رعایت گذربندی و پروانه ساخت نسبت به احداث بنا اقدام شده و اکنون نیز برای ایجاد مراکز خدماتی کمترین امکان وجود دارد.

معاون فنی راه و شهرسازی استان یزد اظهار داشت: از مردم تقاضا داریم تا قبل از خرید زمین در مناطق مختلف شهر یزد به ویژه حاشیه شهر، نسبت به استعلام از اداره راه و شهرسازی اقدام کنند زیرا در غیر این صورت بعدها با مشکل مواجه خواهند شد.

اسلامی یادآور شد: در زمینه ساخت و ساز نیز به دلیل اینکه حتی حداقل‌های مورد نیاز نیز رعایت نشده، در صورت بروز یک زلزله هر چند ضعیف، بیشتر این خانه‌ها تخریب خواهد شد و خسارات جانی و مالی بر جای خواهد گذاشت.

وی عنوان کرد: ۲ هزار متر زمین برای احداث مرکز بهداشت در منطقه اسکان شهر یزد اختصاص یافته و کلنگ‌زنی آن انجام و بودجه آن نیز مصوب شده است و برای احداث دیگر اماکن از جمله کتابخانه و مدرسه نیز با توجه به اینکه علی‌رغم اقدامات انجام شده نسبت به تصرف زمین‌های دولتی توسط عده‌ای اقدام شده، لذا در این منطقه دیگر زمینی نمانده که برای احداث این بناها اختصاص یابد.

به گزارش فارس، در این نشست آقایان عابدی و حاتمی به عنوان نمایندگان منطقه اسکان به منظور پیگیری مصوبات این نشست انتخاب شدند و نمایندگان بنیاد شهید و جمعی دیگری از ارگان‌ها نیز به سئوالات مردم پاسخ دادند.

نماینده مردم یزد و اشکذر، اعضای شورای شهر و شهردار منطقه سه شهرداری یزد نیز در این نشست به سئوالات مردم در حوزه‌های کاری خود پاسخ داده و در مواردی قول مساعد برای پیگیری دادند.

بخش نظردهی بسته شده است..