سکته؛ علت ۵۰ درصد مرگ ها در ایران

no-thumbs

سکته علت بیش از 50 درصد مرگهای مردم ایران را به خود اختصاص داده است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزوزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در همایش ورزش همگانی در پارک خورشید مشهد گفت : سکته علت بیش از ۵۰ درصد مرگهای مردم ایران را به خود اختصاص داده که ۳۵ درصد آن قلبی و ۱۵درصد مغزی است .

سیدحسن قاضی زاده هاشمی افزود : مصرف نمک در کشور سه تا چهار برابر کشورهای همجوار است و این موضوع باعث می شود سکته در جامعه افزایش پیدا کند.

او با ابراز نگرانی از مصرف بیش از حد جوانان از مواد غذایی آماده ، افزود: دولت در شرایط فعلی از بهبود وضع سلامت مردم حمایت می کند هرچند مردم ایران باید با آگاهی کامل مواد غذایی مناسب را انتخاب کنند.

وزیر بهداشت با بیان این که سلامتی افراد باعث پویایی و نشاط جامعه می شود افزود : متاسفانه پنج میلیون نفر مردم کشور مبتلا به دیابت هستند و ۵۰ درصد مردم ایران اضافه وزن دارند و این موضوع بسیار نگران کننده است.

قاضی زاده هاشمی گفت : کم تحرکی در جامعه باعث تشدید بیماری هایی همچون فشار خون شده است.

او با اشاره به این که ورزش از بیماریهای مختلف پیشگیری می کند ، تصریح کرد: محور توسعه و پیشرفت در هر جامعه انسان ها هستند و اگر سلامتی در جامعه حاکم نشود این موضوع به صورت قطع محقق نمی شود.

وزیر بهداشت میانگین طول عمر در کشور را در شرایط فعلی ۷۳ سال اعلام کرد و افزود : ۳۶سال پیش مردم ایران به طور متوسط ۵۵سال عمر می کردند.

بخش نظردهی بسته شده است..