حمایت امام جمعه یزد از توافق هسته ای

no-thumbs

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: در توافق هسته ای خیلی چیزها به دست آوردیم که بعنوان نمونه می توان به صلح پذیری ملت قهرمان ایران اشاره کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از  ایرنا، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های نماز جمعه امروز دارالعباده یزد افزود: با این توافق هسته ای همه دنیا می فهمند که ایران اسلامی را نمی توان با زور به کاری مجبور کرد.

 

وی ادامه داد: در اثر این توافق مهم هسته ای که به دست آمده است نباید هیچگاه مقاومت در برابر دشمنان، اقتصاد مقاومتی، جدیت در پیشرفت و اتکا به نیروی داخلی را رها کنیم.

 

 

ناصری اظهار کرد: قطعا نباید به این امید نشست که کشورهای غربی بیایند ما را به جلو ببرند، چرا که در این صورت پیشرفت ما روز به روز کندتر می شود.

 

وی گفت: همانطوریکه بارها مقام معظم رهبری در سخنان خود تاکید کرده اند نباید نسبت به پیشرفت و اتکا به نیروی داخلی کشور سست شویم بلکه باید آن اتکا داشته باشد.

 

 

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه شتاب در تمامی مراکز علمی کشور باید خیلی بیشتر شود و با دست بازتر بتوانند حرکت کنند تاکید کرد: همیشه اینطور بوده که در دانشگاه ها و مراکز علمی ما هر زمان توجه به مسائل سیاسی بیشتر شود و گروه بازی و حزب بازی افزایش یابد این ها از مسائل علمی عقب می مانند.

 

ناصری گفت: همواره باید حواسمان جمع باشد که با این توافق عده ای مسائل سیاسی را به دانشگاه ها بکشانند و دانشجویان را از درس خواندن منع کنند و این مناسب نیست.

 

وی گفت: اساتید دانشگاه ها هم باید فارغ از سیاست زدگی در راستای خدمت به مملکت اقدام کنند و در عین حالی که نظرات سیاسی خود را بیان می کنند، در راستای پیشرفت دانشجویان قدم بردارند.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار کرد: توافق هسته ای نباید برای بعضی از افراد وسیله ای برای ایجاد دو دستگی در جامعه شود و هیچ کسی نباید نسبت به از بین بردن اتحاد و همبستگی مردم ما اقدام کند.

 

ناصری همچنین تصریح کرد: موضوع اقتصادی نیز از اهمیت بسیار والایی برخوردار است و لذا ورود سرمایه گذاران خارجی در کشورمان باید خیلی دقیق و حساب شده باشد.

 

وی گفت: آنهایی که همواره قصد سوء استفاده از سرمایه های ایران داشتند هیچ زمانی به فکر ما نیستند و الان هم برای سود خودشان می خواهند به ایران وارد شوند.

 

 

امام جمعه یزد افزود: اکثر کشورهای خارجی همیشه علاوه بر اینکه در راستای اقتصادی قدم بر می دارند سعی می کنند با ورود به ایران، فساد و فرهنگ غربی را هم در جامعه ما نهادینه کنند و باید حواسمان نسبت به این موضوع جمع باشد.

 

ناصری گفت: ما نباید هیچگاه از دشمنان ترسی داشته باشیم و اگر این توافق بخواهد برای ما به عنوان یک ترس نسبت به دنیای استکبار و کفر قرار گیرد و ما دیگر نتوانیم حرف خودمان را بزنیم اصلا درست و پذیرفته نیست.

 

وی در ادامه به پنجم مردادماه سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: این نماز جمعه از اجتماعات بزرگ امت اسلام و مسلمین و ملت ایران است.

 

امام جمعه یزد گفت: نماز جمعه یک فرصت برای وحدت و همدلی است امت اسلام نیز در کنار هم باشند و به عبادت خدا بپردازند و هم از این اجتماع برای یک دلی و اتحاد مسلمانان استفاده کنند.

بخش نظردهی بسته شده است..