۱۰۰ درصدظرفیت کاروانهای حج تمتع یزد تکمیل شد

no-thumbs

مدیر حج و زیارت استان یزد گفت: هم اکنون صد درصد ظرفیت کاروان های حج تمتع استان تکمیل و مدارک زائران برای تهیه ویزا ارسال شده است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزعلی اصغر شریفی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکهزار و۶۳۳ زائر و عوامل از استان یزد در موسم حج تمتع برای انجام مناسک حج به سرزمین وحی مشرف می شوند .


وی با بیان اینکه اعزام نخستین کاروان حج تمتع استان یزد از بیستم شهریورماه از فرودگاه شهید صدوقی به مکه مکرمه خواهد بود افزود: امسال زائران در قالب ۱۲ کاروان مدینه بعد به حج تمتع اعزام خواهند شد.

این مسوول بابیان اینکه همایش آموزشی زائران استان بصورت متمرکز روز سی ام مرداد درسالن ورزشی شهید حاج مهدی یزدبرگزار می شود خاطرنشان کرد: متقاضیان حج تمتع بیش از ۵۰ درصد از ۱۲جلسه آموزشی که توسط روحانیان و مدیران کاروانها داده می شود فرا گرفتند و تا موقع اعزام همه زائران با آموزشهای لازم با مناسک حج آشنا خواهند شد.

مدیر حج و زیارت استان یزد ادامه داد: سال گذشته یکهزار و ۷۵۵ نفر در قالب ۱۳ کاروان مدینه بعد به سرزمین وحی اعزام شدند.

شریفی همچنین اضافه کرد: ازبیستم آذرماه سال گذشته تا بیست و دوم فروردین ماه امسال در مجموع ۱۰ هزار و۶۵۳ زائر عمره گذار از استان یزد در قالب ۷۳ کاروان برای انجام مناسک عمره مفرده راهی مدینه منوره و مکه معظمه شدند.

این مسوول همچنین از اعزام کاروان هوائی به عتبات عالیات عراق خبر داد و گفت: نخستین پرواز به عتبات عالیات عراق از ۱۱ مردادماه به تعداد ۲۲۸زائر درقالب شش کاروان به اماکن زیارتی عراق انجام می شود.

مدیرحج و زیارت استان یزد بابیان اینکه اعزام زائران به عتبات عالیات عراق به صورت هوائی روزهای یکشنبه هر هفته خواهد بود تصریح کرد: افراد متقاضی به عتبات عالیات عراق نیاز به پیش ثبت نام نبوده و درصورت اعزام می توانند با مراجعه مستقیم به دفاتر خدمات زیارتی سطح استان ثبت نام کنند.

شریفی همچنین اضافه کرد: درچهارماهه نخست امسال هفت هزار و۸۹۴ زائر در قالب ۲۱۱ کاروان به صورت هوائی و زمینی از این استان به عتبات عالیات عراق اعزام شدند.ک

 

بخش نظردهی بسته شده است..