بازگشت مقتدرانه ایران به صنعت گردشگری

no-thumbs

روزنامه فرانسوی فیگارو' نوشت: پس از توافق تاریخی میان قدرت های غربی و جمهوری اسلامی ایران ، این کشور به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری با قدرت به تبلیغات آژانس های مسافرتی باز می گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزدر گزارش این روزنامه فرانسوی آمده است: در شب ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۵(۲۳ تیر) ایران و گروه ۱+۵ در مورد متنی به توافق رسیدند که مشروعیت بین المللی را برای ایران به ارمغان آورد. ایران با لغو تحریم ها خود را برای اتخاذ سیاستی باز به روی دنیا آماده می کند و به این ترتیب موسسات گردشگری فرصت مناسبی یافته اند تا مقصد جدیدی را به مشتریان خود پیشنهاد دهند. ایران با بناها و اماکن فرهنگی متعدد (اصفهان، شیراز، پایتخت جمشید و غیره) و نیز با قابلیت های تفریحی (سواحل خلیج فارس، دریای خزر و پیست های اسکی البرز) طیف وسیعی از جذابیت های گردشگری را در اختیار مسافران قرار می دهد.

شرکت 'نوول فرونتییر/ Nouvelles Frontières ' قرار است از ماه سپتامبر نام ایران را به فهرست مراکز گردشگری خود اضافه کند. این گروه گردشگری که از ماه ها پیش درخواست های زیادی را برای سفر به ایران دریافت کرده است، پیش بینی می کند در فصل آینده، ایران یکی از پرطرفدارترین کشورها برای سفر باشد. 

آژانس گردشگری 'انترمِد/ Intermèdes ' نیز عنوان می کند، تعداد درخواست سفر به ایران تنها در سه ماه، دو برابر میزان درخواست های سال گذشته این آژانس بوده است. 

آژانس 'تِرلوانتِن/ Terres lointaines' با اشاره به اشتیاق شدید مسافران برای سفر به جمهوری اسلامی ایران ، اعلام می کند که شمار رزرو تور برای سفر به ایران در سال ۲۰۱۵ میلادی، پنج برابر شده است.

گزارش لو فیگارو حاکی است: بیشتر مسافران ایران در پی یافتن کشوری متفاوت برای سفر هستند. یکی از این مسافران گفته که می خواهد چیزی فراتر از اخباری را که می شنود، ببیند و درک کند.

این روزنامه فرانسوی نوشت: موسسه های مسافری دو دسته گردشگر را برای سفر به ایران جذب می کنند؛ گردشگران سنتی که می خواهند به مقصدی تازه سفر کنند و گردشگران تجاری که در نظر دارند از سفر خانوادگی خود برای شناسایی فرصت های اقتصادی استفاده کنند. این در حالی است که ایران اقتصاد خود را به روی دنیا گشوده است.

'تییری کوویل' کارشناس مسائل ایران با اشاره به تلاش هایی که تا کنون در ایران برای جذب گردشگران صورت گرفته، گفت: ایران سال هاست همانند یونان در اندیشه توسعه صنعت گردشگری است. زیرساخت های هتلداری در ایران هنوز ضعیف است و هتل های بزرگی با استانداردهای بین المللی وجود ندارد اما هتل های کوچک و ارزان قیمت متعددی را می توان در این کشور یافت.

'کریم پاکدل' از پژوهشگران موسسه روابط بین الملل و راهبردی پاریس پیش بینی می کند، اگر سیاست باز ایران (در قبال غرب) ادامه یابد، گردشگری می تواند به سومین محل درآمد کشور پس از نفت و گاز تبدیل شود.

لو فیگارو می نویسد: باید چندین سال بگذرد تا ایران در صنعت گردشگری پیشرفت موثری داشته باشد؛ چرا که به سبب تحریم های بین المللی، خارجی ها هنوز نمی توانند در این کشور از کارت های اعتباری خود استفاده کنند. همچنین مسافران خارجی در ایران با مشکلاتی چون کرایه خودرو و دریافت پول نقد در خارج از هتل های بزرگ مواجه هستند. درعوض، دریافت ویزای ایران ساده است و مستقیما و با وورد به فرودگاه ایران ممکن است.

 

بخش نظردهی بسته شده است..