۴۵ درصد مدارس یزد فرسوده هستند

no-thumbs

فرماندار یزد گفت : نزدیک به 45 درصد مدارس شهرستان یزد فرسوده و قابل استفاده نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحمود شاکری شمسی  در آیین آغاز عملیات اجرایی مدرسه خیری حاج محمد طیب افزود : در یزد به عنوان مرکز استان که بعضا از آن به عنوان شهرستان برخوردار از امکانات نیز یاد می شود، بالغ بر ۱۵۰ مدرسه قابل استفاده نیست.

وی ادامه داد : در این راستا سال تحصیلی گذشته با توجه به فرسودگی برخی از این ساختمان ها با همکاری آموزش و پرورش و بخشداری مرکزی دانش آموزان به مکان های دیگری برای ادامه تحصیل منتقل شدند .

فرماندار یزد با بیان اینکه دولت با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد کشور دولت برای مرتفع کردن مسائل و مشکلات موجود آموزش و پرورش نیازمند خیران است ، اضافه کرد : وظیفه داریم به عنوان کارگزاران دولت و نظام بستر مناسبت را برای حضور و مشارکت خیرین و کسانی که دلبستگی به امر تعلیم و تربیت را دارند، برای بهبود وضع فعلی فراهم سازیم.

شاکری شمسی با اشاره به سیاست های دولت تدبیر و امید مبنی بر واگذاری طرح های نیمه تمام به خیرین و بخش خصوصی گفت : خوشبختانه بخشنامه ای به منظور واگذاری پروژه های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد به بالا به خیرین به منظور تکمیل و بهره برداری آن با نام خود ارسال شده است.

وی خاطرنشان ساخت: در شهرستان یزد نیز از ادارت خواسته ایم تا پروژه های نیمه تمام خود را به فرمانداری اعلام تا پس از بررسی و احصاء آنها، به اطلاع خیرین برسانیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این مراسم با بیان اینکه خیرین پرچمداران فضیلت و علم هستند افزود: توفیقات فرهنگی استان یزد در سال اخیر مدیون تلاش خیرین محترم در بخش آموزش و پرورش بوده است.

احمد شیرزاد با اعلام اینکه خیرین یزدی همیشه همراه و حامی آموزش وپرورش استان بوده اند اظهار داشت: مهم ترین ویژگی خیرین مدرسه ساز یزدی این است که این افراد به دنبال کیفیت بخشی آموزشگاه ها و مدارس بوده اند.ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..