اجرای طرح اوقات فراغت در ۵۰۰ کانون مساجد یزد

no-thumbs

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد با اشاره به افزایش تعداد کانون های مساجد استان یزد گفت: بیش از ۵۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح استان یزد مجری طرح اوقات فراغت هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحسن رستگاری، افزود: در این طرح در استان یزد بیش از ۷۰ درصد از کانون ها بالغ بر ۵۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد، مجری طرح اوقات فراغت در استان یزد هستند که امیدواریم این میزان نیز افزایش پیدا کند.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد خاطرنشان کرد: در این راستا شهرستان های ابرکوه، خاتم، بهاباد و تفت به نسبت تعداد کانون ها به ترتیب بالاترین آمار را در کانون های مجری طرح اوقات فراغت دارند.

رستگاری بیان کرد:اوقات فراغت به عنوان یک پدیده فرهنگی، اجتماعی که در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی و غیره مؤثر است موضوع مشترک بین مقام اقشار جامعه است. ویژگی‌های نهفته در اوقات فراغت عاملی است که از یک سو مورد توجه و عنایت دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت و مسئولان امور فرهنگی و از طرف دیگر روان‌شناسان و جامعه‌شناسان قرار می‌گیرد به طوری که بسیاری از کارشناسان معتقدند اوقات فراغت آیینه تمام نمای فرهنگ یک جامعه است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد بیان کرد:  لذا لازمه بهره‌گیری از این فرصت سازنده و ارزنده محصور کردن و حفظ کردن آن از طریق برنامه‌ریزی مفید و ایجاد فرصت‌های جدید تجربی خارج از محیط‌های رسمی است باید این اوقات ارزشمند و طلایی را آن گونه برنامه‌ریزی کنیم که از برنامه‌های اولویت‌دار محسوب و آنگونه طراحی کنیم که مختص به زمان خاصی نباشد.

بخش نظردهی بسته شده است..