آموزش دولتی ۷۰ رشته در یزد ممنوع شد

no-thumbs

احیای مراکز فنی و حرفه ای ندوشن و عقدا، ایجاد مرکز مستقل فنی و حرفه ای در زندان یزد و ... از جمله برنامه هایی که فنی و حرفه ای استان یزد امسال پیگیری خواهد کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزحبیب کارگر، در نشستی خبری اظهار داشت: آموزشهای فنی و حرفه ای در دو بخش دولتی و خصوصی ارائه می شود که آموزشهای مقدماتی بیشتر توسط آموزشگاه های آزاد و خصوصی ارائه می شود.

وی افزود: سال گذشته آموزش ۷۰ رشته در بخش دولتی ممنوع شد و به منظور حمایت از بخش خصوصی، آموزش این رشته ها به آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای سپرده شد.

کارگر با بیان اینکه در حال حاضر ۴۳۰ آموزشگاه فنی و حرفه ای در سطح استان یزد مشغول فعالیت هستند، عنوان کرد: در این آموزشگاه ها علاوه بر اینکه آموزشهای خوبی توسط مربیان ارائه می شود، اشتغالزایی خوبی نیز صورت گرفته و نزدیک به هزار و ۵۰۰ نفر در این آموزشگاه ها مشغول به کار شده اند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ ای استان یزد تاکید کرد: اگر بخش خصوصی برای رشته هایی که اکنون در بخش دولتی آموزش داده می شود، متقاضی باشد، در صورتی که دولت سرمایه گذاری ویژه ای انجام نداده باشد، مجوز این رشته ها نیز به آنها ارائه خواهد شد.

برای رشته های مهارتی اشباع شده مجوز صادر نمی شود

وی ادامه داد: برخی رشته ها نیز در استان اشباع شده اند و دیگر مجوز تاسیس آموزشگاه در این زمینه صادر نخواهد شد که از جمله این رشته ها می توان به رشته آرایش و پیرایش اشاره کرد که هم اکنون ۲۰۰ آموزشگاه در این زمینه مشغول به فعالیت است.

کارگر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سال گذشته ۴.۵ میلیون نفر ساعت آموزش فنی و حرفه ای به کارآموزان استان یزد ارائه شده است، افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، سهم یزد از مجموع ارائه آموزشهای فنی و مهارتی در سطح کشور، حدود ۱.۵ میلیون نفر ساعت بوده که به این میزان بسنده نکرده ایم.

صدور گواهینامه مهارت برای ۶۴ درصد شرکت‌کنندگان دوره‌های آموزشی فنی و حرفه ای یزد

مدیرکل فنی و حرفه ای استان یزد یادآور شد: ۶۴ درصد کارآموزان شرکت کننده در دوره های فنی و حرفه ای، موفق به کسب گواهینامه مهارت شده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه هایی که فنی و حرفه ای استان یزد امسال پیگیری خواهد کرد، بیان داشت: برگزاری دوره های کارآموزی و کارورزی در مراکز، پیگیری احداث مرکز آموزش فنی و حرفه ای ابرکوه و اشکذر، احیای مراکز فنی و حرفه ای ندوشن و عقدا، ایجاد مرکز مستقل فنی و حرفه ای در زندان یزد و … از جمله این برنامه هاست.

کارگر همچنین عنوان کرد: یکی از مهمترین برنامه هایی که امسال در فنی و حرفه ای استان یزد دنبال می شود، اجرای طرح نیازسنجی آموزشی در روستاها است زیرا معتقدیم آموزش های فنی و حرفه ای در روستاها باید بر اساس نیاز هر روستا ارائه شود و نباید رشته های فنی و مهارتی را برای روستاها و مردم آن با شرایط متفاوت به طور یکسان ارائه کرد.

کارگر همچنین افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه ای بهاباد، تجلیل از پیشکسوتان مهارت آموزی، برگزاری مرحله استانی مسابقات ملی مهارت، افتتاح آموزش سیار مروست، کارگاه ویژه عشایر در خاتم و راه اندازی نمایشگاه ویژه به همراه کارگاه های آموزش و مشاوره در پارک کوهستان یزد را از برنامه های هفته مهارت در استان یزد برشمرد.

منبع ؛مهر

بخش نظردهی بسته شده است..