کمک ۱۰ میلیاردی خیرین یزدی به ورزش باستانی

no-thumbs

رییس هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای یزد گفت: تاکنون افزون بر 10 میلیارد ریال توسط خیرین این استان برای ساخت و ساز و تجهیز زورخانه ها اختصاص یافته است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحمد حسیبن ارزانش  در گفت و گو با ایرنا افزود: این کمک ها توسط خیرین یزد و ۹ شهرستان استان انجام گرفته است .


وی اضافه کرد: هم اکنون افزون بر سه هزار و ۱۰۰ ورزشکار باستانی کار یزد درقالب ۶۸ زورخانه در سطح این استان رتبه بندی شده اند .

این مسوول خاطر نشان کرد: شصت و نهمین زورخانه خیری استان یزد طی ماه های آینده در شهرستان مهریز افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد .

ارزانش گفت: به مناسبت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی در استان یزد با همکاری مردم و باستانی کاران برنامه های مختلفی پیش بینی شده است .

وی افزود: این برنامه ها از روز ششم مردادماه آغاز شده و شامل دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ، غبار روبی و عطرافشانی گلزار شهدا و پیشکسوتان ورزش زورخانه ای و برگزاری مسابقات است .

این مسوول خاطر نشان کرد: تجلیل از پیشکسوتان ورزشی، خانواده های شهداء، خادمین و الگوهای مرام پهلوانی با هدف ترویج فرهنگ پهلوانی نیز صورت می گیرد .

ارزانش گفت: اجرای حرکات ورزش باستانی در پارک ها و بوستان های سطح استان یزد و بر پایی مراسم فرهنگ پهلوانی در زورخانه ها انجام می شود .

 

بخش نظردهی بسته شده است..