کنگره ملی شعر روستا در یزد برگزار می‌شود

no-thumbs

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: پس از چند سال وقفه در برگزاری، سومین کنگره ملی شعر روستا اسفندماه سال جاری در یزد برپا می‌‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزعلی غیاثی‌ندوشن  در نشست با اعضای دبیرخانه کنگره ملی شعر روستا با تاکید بر انجام هماهنگی‌های لازم به منظور برگزاری هرچه باشکوه‌تر کنگره ملی شعر روستا اظهار کرد: دومین کنگره ملی شعر روستا چند سال پیش برگزار شد و از آن زمان تاکنون وقفه‌ای طولانی بین برپایی دوره‌های این کنگره ایجاد شده بود.

وی اضافه کرد: این کنگره قرار است بعد از چند سال به میزبانی شهرستان خاتم برگزار شود و علت این انتخاب نیز وجود بزرگ‌ترین روستاها و دهستان‌های استان یزد در این شهرستان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه موضوعات و محورهای به‌روز و کارآمدی برای این کنگره انتخاب شده است، یادآور شد: با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام «دولت و ملت، همدلی و همزبانی»، یکی از اصلی‌ترین محورهای این کنگره موضوع همدلی و همزبانی در روستا است.

غیاثی‌ندوشن خاطر نشان کرد: کار و تلاش و ساده‌زیستی در روستا، آداب و رسوم و فرهنگ روستا، نقش مردم روستا در تولید و خودکفایی، مهاجرت از روستاها و … نیز از دیگر محورها و موضوعات در نظر گرفته شده برای این کنگره ملی است.

این مسئول همچنین با اشاره به اینکه کنگره ملی شعر روستا در ۶ بخش برگزار می‌شود، تصریح کرد: این کنگره ادبی در بخش‌های زیر ۱۸ سال، ۱۸ تا ۴۰ سال و بالای ۴۰ سال برگزار می‌شود و علاقمندان در هر گروه سنی می‌توانند در این کنگره شرکت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، قالب‌ها و سبک‌های شعری قابل پذیرش در این کنگره را ترانه، شعر، محاوره، طنز و شعر کودک اعلام کرد.

غیاثی‌ندوشن خاطر نشان کرد: علاقمندان به شرکت در این کنگره می‌توانند آثار خود را در همه بخش‌ها و قالب‌های شعری یاد شده به دبیرخانه ارسال کنند، اما مدنظر داشته باشند که در مجموع مجاز به ارسال پنج اثر به دبیرخانه این جشنواره هستند.

بخش نظردهی بسته شده است..