افتتاح نمایشگاه گذر مهارت در استان یزد

no-thumbs

نمایشگاه گذر مهارت یزد به مناسبت بزرگداشت هفته ملی کارآفرینی و ترویج آموزش فنی و حرفه ای در این شهر افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزبه نقل از ایرنا این نمایشگاه با حضور جمعی از مسوولان اجرایی و کارآفرینان و حرفه آموزان در محل پارک کوهستان یزد افتتاح شد.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان یزد گفت: گسترش آموزش های مختلف مهارتی از اهداف مهم دولت در سیاست های کلی برنامه ی ششم توسعه است .

حبیب الله کارگر افزود: سرمایه گذاری در راستای توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی بسیار سودمند و باید روز به روز افزایش یابد .

این مسوول خاطر نشان کرد: کسب آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای توسط جوانان باید مورد توجه دولت و خانواده ها قرار گیرد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای یزد هدف از برگزاری نمایشگاه ها و گذرهای مهارتی را، معرفی مشاغل در زمینه های مختلف عنوان کرد و اذعان داشت: جوانان و دانش آموزان با شرکت در این گذرها، با شناسایی استعداد های خویش و کسب مهارت و هدایت شغلی به فردی توانمند تبدیل خواهند شد.

کارگر گفت: نمایشگاه گذرمهارتی و دستاوردهای کارآموزان هر ساله در هفته ملی کارآفرینی و ترویج مهارت های فنی و حرفه ای برگزار می شود.

وی اظهار داشت: فراگیری آموزش های مهارتی زمینه ساز خروج جوانان و متقاضیان اشتغال از بن بست بیکاری است .

وی با تاکید بر توسعه آموزش های مهارتی در راستای گسترش اشتغال در یزد گفت: رشته هایی از قبیل مکانیک خودرو،هیدرولیک و پنوماتیک، عکاسی،تاسیسات،plc،فناوری اطلاعات، طراحی و دوخت، صنایع غذایی، صنایع چوب، تراش سنگ های قیمتی، صنایع دستی و هنر، مراقبت و زیبایی، از رشته های ارائه شده در این نمایشگاه و گذر مهارتی می باشد.

این مسوول افزود: در این نمایشگاه غرفه ای با عنوان مشاوره شغلی به منظور ارائه مشاوره جهت بازدید کنندگان در نظر گرفته شده است .

کارگر با اشاره به آغاز به کار این نمایشگاه در ۱۶ غرفه گفت: جشنواره و نمایشگاه دستاوردهای اداره کل آموزش فنی و حرفه ای یزد و گذر مهارت و کارآفرینی به مدت چهار روز از ساعت ۲۰ الی ۲۳:۳۰ برگزار می شود.

بخش نظردهی بسته شده است..