۲۲۴۲ نفر از زندانیان یزد در دوره‌های فنی شرکت کردند

no-thumbs

معاون سلامت اداره کل زندان‌های استان یزد گفت: در سال گذشته بیش از ۷۰ درصد زندانیان بلند مدت استان یزد معادل ۲ هزار و ۲۴۲ نفر در دوره‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از تسنیم محمدرضا رفیعزاده در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد که در فنی و حرفه‌ای یزد برگزار شد، با بیان اینکه بروز جرم و افزایش مجرمان نتیجه عدم مهارت و حرفه‌آموزی است، اظهار داشت: کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای برای زندانیان مانع بسیار خوبی در راستای عدم برگشت به زندان است.

معاون سلامت اداره کل زندان‌های استان یزد با اشاره به ارائه تسهیلات ویژه از سوی اداره کل زندان‌های یزد برای کارآموزان زندانی گفت: در گواهینامه‌های صادر شده برای کارآموزان مراکز فنی و حرفه‌ای در زندان‌های استان یزد هیچ علامت یا مشخصه‌ای مربوط به زندان درج نمی‌شود.

رفیع‌زاده با اشاره به اهیمت کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در بین جوانان به ویژه زندانیان به منظور راه‌اندازی زندگی دوباره آنها افزود: در سال گذشته بیش از ۷۰ درصد از زندانیان بلند مدت زندان‌های استان یزد نسبت به کسب مهارت‌های مختلف آموزش فنی و حرفه‌ای اقدام کردند.

وی هدف از برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی در زندان را توانمند‌سازی زندانیان در جهت برنامه‌ریزی صحیح و مدیریت مستمر برای زندگی شخصی و انجام فعالیت‌های درآمد‌زا و مفید توسط کسانی که تاکنون فرصت برای انجام این مهم را نداشته‌اند، است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲ هزار و ۲۴۲ نفر از زندانیان بلند مدت زندان‌های استان یزد موفق به دریافت گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای شده‌اند، اظهار داشت: اداره کل زندان‌های استان یزد در سال گذشته نسبت به پرداخت تسهیلات ویژه اشتغال برای ۴۵ نفر از کارآموزان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای زندان اقدام کرده است.

بخش نظردهی بسته شده است..