کمیته امداد۲۵۰۰ شغل پایدار در یزد ایجاد کرده است

no-thumbs

مدیرکل کمیته امداد یزد با بیان این مطلب که بیش از ۲۵۰۰ اشتغال پایدار توسط کمیته امداد در یزد ایجاد شده است، گفت: در سال گذشته بیش از ۶ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد استان یزد در دوره‌های آموزش مهارت فنی و حرفه‌ای شرکت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم از یزد، محمد اکبری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد که در فنی و حرفه‌ای یزد برگزار شد، با بیان اینکه بحث توانمند‌سازی خانواده‌ها با هدف ایجاد اشتغال پایدار از مهمترین رسالت‌های کمیته امداد در حوزه خودکفایی و اشتغال است، اظهار داشت: استعدادیابی و نیازسنجی میان مددجویان توسط کارشناسان معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد لازم و ضروری است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان یزد گفت: استعدادیابی، آموزش مهارت‌های لازم، ارائه تسهیلات و امکانات لازم، نظارت دقیق، بازاریابی و فروش محصولات و دستاوردهای مددجویان از جمله رسالت‌های کمیته امداد در بحث خودکفایی است.

اکبری با اشاره به هدر رفت زیر ۵ درصد منابع و فرصت‌های شغلی در کمیته امداد استان یزد افزود: ۷۰ درصد از آموزش‌های مهارتی مددجویان کمیته امداد در حوزه فنی و حرفه‌ای و ۳۰ درصد باقی مانده در حوزه‌های صنایع دستی، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی تعریف شده است.

وی با اشاره به ضرورت صدور گواهینامه مهارتی در پایان دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای و دیگر دوره‌ها برای مددجویان کمیته امداد تصریح کرد: آموزش در کمیته امداد به دو شیوه اصلی کوتاه مدت و بلند مدت، در ۴ گروه آموزش مهارتی، کارآفرینی، توسعه‌ای و دانش‌آموزی تقسیم می‌شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۶ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد استان یزد در دوره‌های مختلف مهارت‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کرده‌اند و امسال برای شرکت بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ نفر مددجوی کمیته امداد در رشته‌های ارائه شده از سوی فنی و حرفه‌ای برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد زیرساخت‌های مناسب در استان به منظور بهره‌مندی بیشتر کارآموزان فنی و حرفه‌ای از مهارت‌های اخذ کرده، بیان کرد: کمیته امداد استان یزد در سال گذشته با ایجاد بیش از ۲۵۰۰ اشتغال پایدار در استان یزد در حوزه مهارت و ایجاد اشتغال رتبه ۲ کشوری را به خود اختصاص داد.

بخش نظردهی بسته شده است..