راندن اصلاح‌طلبان با چوب فتنه ظلم است

no-thumbs

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست خبری ماهانه جامعه اسلامی مهندسین تاکید کرد نمی‌خواهد به هیچ‌یک از دو طیف اصولگرای مجلس نزدیک‌تر باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحمد رضا باهنر در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که بیشتر به کدام فراکسیون سیاسی مجلس (رهروان ولایت یا اصولگرایان) نزدیک است، گفت: کسی که می‌خواهد مجموعه یک طیفی را رهبری کند قاعدتاً اگر بنا باشد به یک طیف نزدیک شود طیف دیگری را از دست می‌دهد. بنابراین کسی که خودش رهبری می‌کند باید تلاش کند که طیف‌ها به هم نزدیک شوند. من هم نمی‌توانم به هیچ کدام آنقدر نزدیک شوم که طیف دیگر ناامید شود.
  جلسه لاریجانی با حداد بر سر توافق
وی با اشاره به مصوبه مجلس برای تشکیل کمیسیون ویژه بررسی توافق هسته‌ای گفت که تلاش می‌شود ترکیب این کمیسیون از طیف‌های مختلف سیاسی در مجلس باشد. به گزارش ایسنا، باهنر با بیان این‌که «اعضای این کمیسیون ویژه ظرف یکی دو هفته آینده انتخاب می شوند» از برگزاری جلسه‌ای بین حداد عادل، علی لاریجانی و خودش برای بررسی ترکیب این کمیسیون خبر داد و گفت: تلاش می‌شود این فراکسیون ترکیبی از اعضای فراکسیون رهروان ولایت، اصولگرایان و اصلاح‌طلبان مجلس باشد. وی همچنین با تأکید بر این‌که «نباید توافق هسته‌ای به چالشی برای ایجاد افتراق تبدیل شود» از فعالان سیاسی خواست این موضوع را دستمایه‌ای برای رقابت‌های انتخاباتی نکنند.
  انتخابات مجلس خبرگان نباید سیاسی شود
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با تأکید بر این‌که نباید انتخابات مجلس خبرگان سیاسی شود، افزود: مأموریت مجلس خبرگان مأموریت خطیر و سنگینی است و این مجلس پشتوانه ولایت فقیه است. تأکید ما این است که در انتخابات مجلس خبرگان مسائل را سیاسی نکنیم. ممکن است عده‌ای خواب آشفته ببینند اما ما باید مواظب باشیم که خواب آشفته آنها تعبیر نشود. البته خیال ما از نتیجه انتخابات خبرگان راحت است اما با انسجام نباید کاری کنیم که این انتخابات دوقطبی شود.

  فتنه و انحراف خط قرمز اصولگرایان
وی در پاسخ به سوالی درباره جبهه پایداری نیز گفت: جبهه پایداری از جریانات فعال در کشور است و ما ‌آن را در زمره جبهه بزرگ اصولگرایی می‌دانیم. تلاش ما این است که همه اصولگرایان را به ائتلاف وارد کنیم. البته منظور ما از ائتلاف وحدت فلسفی نیست بلکه می‌خواهیم در یک کار سیاسی مشارکت کنیم و به نقطه تعادلی برسیم. البته چشم‌انداز ما وحدت ۱۰۰ درصدی اصولگرایان است اما ممکن است به این عدد نرسیم. این وحدت و ائتلاف هم بدان معنا نیست که همه طرفدار جبهه پایداری یا یک جریان دیگر شوند. ممکن است اختلاف نظرهایی باشد اما باید روی نقاط مشترک کار کرد و نه نقاط افتراق. دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین درباره فعالیت طیف احمدی نژاد در انتخابات آینده مجلس نیز گفت: احمدی نژاد و مجموعه طیفی که با ایشان کار می‌کنند تعریف حقوقی واحدی ندارند. بلکه طیف‌های متنوعی از درون آنها به وجود آمده. عده‌ای در دولت نهم با ایشان کار کردند و بعد جدا شدند، عده‌ای تا آخر با ایشان کار کردند و بعد از دولت دهم ارتباطی با ایشان نداشتند و عده‌ای آقای احمدی نژاد را به فرض قطع ارتباط با مشایی و عده‌ای دیگر احمدی‌نژاد را با مشایی قبول دارند. اینها فعالیت‌هایی دارند و سعی می‌کنند در استان‌ها هم نیروهایشان را جمع کنند اما این نیروها در یک کفه ترازو قرار نمی‌گیرند. اگرچه ما می‌توانیم با برخی از اینها کار کنیم. باهنر فتنه و طرفداران فتنه و انحراف و طرفداران انحراف را خط قرمز مجموعه اصولگرایی عنوان و خاطرنشان کرد: ما به هیچ وجه با این دو گروه نمی‌توانیم مشارکتی داشته باشیم.
  فلز ناطق اصولگرایی است
این فعال سیاسی اصولگرا درباره نقش ناطق نوری در انتخابات آینده نیز تصریح کرد: دوستان اصلاح طلب ما اصرار دارند بگویند آقای ناطق اصلاح طلب است. ما مطمئنیم که فلز ایشان اصولگراست و از ایشان خواهش می‌کنیم که فعالیت سیاسی کنند. البته ایشان می‌گوید تکلیف شرعی نمی‌کند که فعالیتی داشته باشد و گفته که حتماً کاندیدا نمی‌شود. اما ما می‌گوییم مدیریت کنند و فعالیت سیاسی داشته باشند.باهنر در خصوص بررسی برجام در مجلس توضیح داد: سه راه پیش روی مجلس وجود دارد. یکی تأیید صددرصدی، دومی رد آن و سومی اصلاح آن. البته مقوله اصلاح پیچیده است و شاید عملیاتی نباشد. بنابراین، قاعدتاً مجلس باید با دقت به جمع‌بندی بله یا خیر درباره توافق برسد. ما تلاش می‌کنیم مجلس تصمیم جداگانه‌ای نگیرد و مجموعه نظام با هم به یک نظر برسند. وی در پاسخ به این‌که آیا اعلام رأی مجلس درباره توافق هسته‌ای قبل یا بعد از اعلام نظر کنگره آمریکا خواهد بود، گفت: این موضوع را بررسی می‌کنیم. در هر دو صورت منافع و مضراتی دارد. البته بحثی است که اگر قرار بود آنها زیر این توافق بزنند تا الان این کار را می‌کردند. به نظرم نهایتاً نتیجه بازی باید برد- برد باشد و هیچ طرفی نباید ببازد.
  رفتار خصمانه‌را فراموش‌نمی‌کنیم
این نماینده مجلس در پاسخ به سوال دیگری درباره لغو تحریم ها نیز خاطرنشان کرد: برداشتن تحریم‌ها تحولاتی را به وجود می‌آورد. البته معنایش الزام انجام معاملات نیست. تحریم‌ها به این معنی بود که ۵ کشور با شورای امنیت قطعنامه ظالمانه علیه ایران تصویب کردند که خودشان معاملات با ایران نداشته باشند و دیگران هم اگر معامله کنند مجازات می‌شوند. این در حالی است که صدها کشور در دنیا آرزومند ایجاد ارتباط اقتصادی با ایران هستند. اما اگر بنا باشد مجازات شوند نمی‌آید. البته همین ۵ کشور هم خودشان رقابت سنگینی برای برقراری ارتباط اقتصادی با ایران دارند. اما ما رفتار خصمانه این کشورها را در زمان تحریم از یاد نمی‌بریم و اگر قرار باشد به برخی رفتارها ناپسند گذشته‌شان ادامه دهند ما هم رفتاری در خور آنها انجام می‌دهیم.
  اصلاح‌طلبی خط قرمز نظام نیست
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سوالی درباره اظهارات یکی از نمایندگان در مورد این‌که اصلاح طلبان خط قرمز شورای نگهبان هستند، گفت: در مجلس طیف‌های متنوعی وجود دارد، همان طور که در زمان مذاکرات برخی از آنها می‌گفتند به به و برخی می‌گفتند اه اه، برخی می‌گفتند مملکت را فروختند و برخی آن را فتح‌الفتوح می‌دانستند. اینها افراط است و صدای مجلس نیست. شاید یک حزب بتواند بگوید که خط قرمزش اصلاح‌طلبان هستند اما برای نظام این‌طور نیست. بلکه خط قرمز نظام فتنه و انحراف است و اگر کسی بخواهد همه اصلاح طلبان را با چوب فتنه براند این را ظلم می‌دانم.
نایب رئیس مجلس درباره پول‌های آزاد شده ایران بعد از اجرای توافق نیز گفت: اعداد مختلفی در این زمینه گفته شده است. مثلاً دارایی‌های خارجی بانک مرکزی که این جزو پول‌هایی نیست که دولت بتواند آن را خرج کند یا پولی که از نفت به دست می‌آید که ۲۰ درصد مال صندوق توسعه و ۱۴ درصد برای شرکت نفت است و ۶۰ درصد به خزانه می‌رسد. نهایتاً مبلغی که می‌شود روی آن کار کرد نزدیک
 30 میلیارد دلار است. ا

 

بخش نظردهی بسته شده است..