۱۲نوع گیاه دارویی در استان یزد کشت می شود

no-thumbs

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی یزد گفت: 12 نوع گیاه دارویی در 313 هکتار از مزارع استان کشت می شود که از این میان زیره با سطح زیر کشت 190 هکتار بیشترین سطح زیر کشت را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز محمدرضا ابراهیمی افزود: این محصول با میزان ۱۱۴ تن تولید در سال در شهرستان های خاتم و ابرکوه کشت می شود.

به گفته وی زیره یکی از محصولاتی است که حداکثر ۳ مرحله نیاز به آبیاری دارد و جزو گیاهان کم ابخواه به حساب می اید و لذا به دلیل اهمیت موضوع سوددهی کشت آن در سالهای اخیر مقرر شده در دیگر شهرستان های استان هم به کار ترویجی برای کشت این گیاه بپردازیم.

ابراهیمی دومین گیاه دارویی استان را نیز گیاه مرزنجوش اعلام کرد که در شهرستان های اشکذر، مهریز ، خاتم و بهاباد کشت می شود.

وی تولید این محصول را ۸۵ تن در ۴۳ هکتار عنوان کرد و گفت کشت گیاه دارویی مرزنجوش را بخاطر شرایط خاص آب و هوایی و کمبود شدید آب و در راستای تغییر الگوی کشت در اکثر شهرستان استان مورد توجه قرار داده ایم .

وی گیاهان شوید و شنبلیله را با ۴۱ و ۳۰ هکتار در رده سوم و چهارم کشت گیاهان دارویی استان دانست و اظهار داشت: نعنا، شیرین بیان، شاتره، مرزه، کاسنی، گل گاوزبان و … از دیگر گیاهان دارویی استان بشمار می روند که در شهرستان های استان یزد به صورت پراکنده کشت می شوند.

این مسئول ارزش ریال کل محصولات و گیاهان دارویی استان را نزدیک به ۵۵ میلیارد ریال ذکر و اعلام کرد: با توجه به کم آبی استان روی آوردن کشاورزان به کشت های کم آبخواه همچون انواع گیاهان دارویی می تواند هم به منابع آبی استان کمک کند هم منبع درآمد بهتر و مطمئن تری برای کشاورزان استان باشد.

 

بخش نظردهی بسته شده است..