کارخانه ذوب فلزات حاجی آباد مورد تایید اداره محیط زیست

فرماندار اشکذر گفت: اداره محیط‌زیست هیچ مخالفتی با احداث مجتمع ذوب فلزات یزد در منطقه حاجی‌آباد رستاق نداشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزفرماندار اشکذر در مصاحبه با خبرنگار اشکذر نیوز با اشاره به این‌که پرونده‌ی کارخانه‌ی ذوب فلزات شاهدیه مربوط به حدود ۱۰ سال پیش است، گفت: از قرار معلوم از تکنولوژی‌های روز دنیا و مدرن‌ترین دستگاه‌ها و ماشین‌آلات در این کارخانه استفاده‌شده است.

 

محمدعلی شاه‌حسینی بابیان این‌که مجتمع ذوب فلزات یزد در منطقه حاجی‌آباد رستاق، مجوزهای کافی برای احداث را از  اداره محیط‌زیست کسب کرده است، افزود: تا جایی که اطلاع داریم اداره محیط‌زیست هیچ مخالفتی با این پروژه نداشته است.

 

وی کسب تأییدیه مجدد از اداره محیط‌زیست در زمان راه‌اندازی این پروژه‌ی عظیم را یک شرط لازم دانست و ادامه داد: درباره محل استقرار این کارخانه باید بگویم سعی شده که دور از شهر باشد و می‌توانم به مردم بگویم که با توجه به تکنولوژی و جانمایی این طرح جای نگرانی نیست.

 

رئیس شورای سلامت شهرستان اشکذر، پیگیری دغدغه‌های مردم در بحث محیط‌زیست را از وظایف فرمانداری بیان کرد و گفت: مطمئن باشید در رابطه با این پروژه پیگیری‌های بیشتری انجام داده می‌شود تا از سلامت این کارخانه برای مردم و محیط‌زیست اطمینان حاصل کنیم.

 

گفتنی است، بازنگری در مجوزهای صادرشده از سوی اداره محیط‌زیست، نظارت صحیح و پایش مستمر بر عملکرد صنایع آلاینده و استقرار اداره محیط‌زیست در شهرستان باوجود صنایع آلاینده متعدد، از خواسته‌های اساسی مردم شهرستان اشکذر است.

بخش نظردهی بسته شده است..