پلاک‌های‌ خودرو ویژه معلولان در یزد صادر شد

no-thumbs

معاون توانبخشی بهزیستی استان یزد گفت: سال گذشته ۴۵ پلاک خودرو ویژه معلولان و امسال تاکنون ۱۸ پلاک به معلولان در استان یزد واگذار شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحمدحسین غنیمت  در نشست بررسی صدور پلاک خودرو معلولان استان یزد، در ارتباط با پلاک ویژه معلولان، اظهار داشت: پلاک ویژه معلولان، به معلولان جسمی حرکتی شدید و خیلی شدید و متوسط که دارای معلولیت در اندام‌های تحتانی هستند، نابینایان شدید و خیلی شدید، معلولان ذهنی خیلی شدید و شدید واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه به هر فرد معلول صرفا یک پلاک ویژه خودرو اختصاص داده می‌شود، افزود: ارائه این پلاک تنها مختص خودروسواری است و  اختصاص آن به وسایل نقلیه باربری، مسافربری و دیگر وسایل ممنوع است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان یزد در ارتباط با تفاوت این پلاک با سایر پلاک‌های خودرو گفت: تنها تفاوت این پلاک با پلاک‌های عادی این است که به جای عبارت حرفی، نشان یک معلول ویلچری  گذاشته شده است.

غنیمت با اشاره به امتیازات پلاک خودرو معلولان گفت: امتیازات این طرح استفاده از پارکینگ‌های حاشیه‌ای معابر و پارکینگ‌هایی که مختص معلولان تابلو‌گذاری شده و ورود به محدوده طرح ترافیک در شهرهایی که دارای محدوده ترافیکی هستند، است.

وی خاطرنشان کرد: در سطح استان یزد در مناطق شلوغ و پر رفت و آمد اداری، تجاری، پارک‌ها، دادگستری، بلوار طالقانی و ساختمان پزشکان، محدوده‌ای برای پارک کردن خودرو ها با پلاک ویژه معلولان در نظر گرفته شده است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان یزد در ارتباط با صدور پلاک معلولان به نام فرد معلول گفت: معلولان جسمی حرکتی و ضایعه نخاعی با معلولیت شدید و نابینایان که امکان اخذ گواهی نامه رانندگی را ندارند  و قادر به رانندگی نیستند با تایید کمیته توانبخشی بهزیستی استان، پلاک ویژه به نام خودشان و در معلولان ذهنی شدید و خیلی شدید پلاک  به نام ولی  قانونی معلول صادر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این گروه از معلولان باید یکی از افراد درجه یک خود را به عنوان راننده انتخاب کند، بیان کرد: برای دریافت پلاک خودرو ویژه معلولان داشتن مالکیت خودرو شخصی برای تمامی معلولان و داشتن گواهی‌نامه رانندگی برای معلولان جسمی حرکتی الزامی است.

بخش نظردهی بسته شده است..