مدیرکل بهزیستی یزد خبر داد:

جمع‌آوری ۱۱۰ کودک خیابانی در یزد/ضمانت اجرایی برای مصوبات ستاد ساماندهی کودکان خیابانی وجود ندارد

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به جمع‌آوری ۱۱۰ کودک خیابانی در یزد، گفت: متأسفانه هیچ ضمانت اجرایی برای مصوبات آئین‌نامه ستاد ساماندهی کودکان خیابانی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزبه نقل از تسنیم،جلیل عفتی  در نشست کارگروه اجتماعی استان یزد، با اشاره به عضویت ۱۲ دستگاه دولتی در کارگروه اجتماعی استان یزد اظهار داشت: با توجه به آمار و ارقام جامعه هدف کارگروه کودکان خیابانی در استان یزد، یک مرکز شبانه‌روزی نگهداری کودکان خیابانی در استان در حال فعالیت است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: طبق آئین‌نامه ارسالی مراکز نگهداری کودکان خیابانی به ۴ گروه مراکز سرپایی، مراکز نگهداری تا سقف ۲۱ روز، مراکز میان مدت و مراکز بلند مدت تقسیم می‌شوند.

عفتی با اشاره به وجود مراکز سرپایی و نگهداری تا سقف ۲۱ روز در استان یزد افزود: در آئین‌نامه ساماندهی کودکان خیابانی، سازمان بهزیسیتی متهعد شده تا با همکاری و همراهی شهرداری‌ها، نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌های دولتی نسبت به ارائه خدمات به کودکان خیابانی اقدام کند.

وی با اشاره به ضرورت تشکیل مراکز نگهداری کودکان خیابانی در شهرستان‌هایی با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر تصریح کرد: ارائه تسهیلات اعتباری اشتغال‌زا به خانواده‌های جویای کار، کودکان خیابانی بالای ۱۵ سال و آموزش رایگان مهارت‌های شغلی به خانواده‌های آسیب‌پذیر از جمله تعهدات اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی در آئین‌نامه ستاد ساماندهی کودکان کار است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فقط سازمان بهزیستی نسبت به ارائه خدمات به کودکان اقدام می‌کند، اظهار داشت: متأسفانه هیچ ضمانت اجرایی برای مصوبات آئین‌نامه ستاد ساماندهی کودکان خیابانی وجود ندارد.

وی کمبود اعتبارات استانی و کشوری، بالا بودن هزینه‌های درمانی و نگهداری کودکان خیابانی، نداشتن هویت مشخص، عدم پیگیری سریع از سوی خانواده‌ها، اتباع خارجی و عدم ذکر اداره اتباع در سامانه، لزوم ارائه دستور قضایی در زمان تحویل کودک به مرکز نگهداری، وجود اتباع خارجی بدون کارت اقامت معتبر و مقطعی بودن طرح‌های در حال اجرا را از جمله مشکلات و چالش‌های موجود کارگروه ساماندهی کودکان خیابانی در استان یزد عنوان کرد.

بخش نظردهی بسته شده است..