بخشدار زارچ خبر داد:

راه اندازی واحدهای تولیدی در روستاهای بخش زارچ

بخشدار زارچ گفت: دولت زمینه های لازم برای اجرای طرح های مشارکتی مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی در روستاهای و مناطق کمتر توسعه یافته را فراهم کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز، " امیر صادقی مقدم " در این خصوص با بیان اینکه ایجاد کسب و کار مناسب و ثابت در روستاها علاوه بر استفاده از قابلیت های موجود در این مناطق، تأثیر بسزایی را در تأمین امنیت اجتماعی و کاهش پدیده مهاجرت روستائیان به شهر را دارد اظهار داشت: خوشبختانه دولت در چند ماه اخیر ساز و کارهای لازم را برای اجرای طرح های مشارکتی مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته فراهم نموده است.

بخشدار زارچ با تأکید به اینکه توسعه پایدار روستاها در گرو توسعه همه جانبه آن در بخش های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و … است افزود: اقتصاد و مشاغل موجود در مناطق روستایی و عشایری غالباً سنتی و کیفیت اشتغال پایین می باشد و این در حالی است که فرصت اشتغال در مناطق روستایی و عشایری بسیار بالا و امکان توسعه شغل فراهم است.

وی از اجرای این طرح در روستاهای بخش زارچ خبر داد و تصریح کرد: اشتغال‌زایی، افزایش توان اقتصادی مردم و بهبود معیشت زندگی آنان و کمک به فعال‌سازی اقتصادی و خروج از رکود اقتصادی از دیگر اهداف این طرح است.

" صادقی مقدم " همچنین خاطرنشان ساخت: طرح مشارکت مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته، کارآفرینی جمعی روستائیان را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

بخشدار زارچ شرایط و ضوابط اعطاء تسهیلات به طرح‌های مشارکتی که حداقل ۲۰۰ عضو، متقاضی اجرای آن باید باشند با نرخ سود تسهیلات ۳ درصد، حداقل میزان سرمایه گذاری ۴ میلیارد ریال، سهم آورده متقاضی ۲۰ درصد از سرمایه گذاری، سقف تسهیلات در طرح های مشارکتی متناسب با سهم آورده و بدون سقف بیان کرد.

وی با اشاره به شرایط و ضوابط اعطاء تسهیلات به طرح های غیر مشارکتی، گفت: نرخ سود تسهیلات ۱۰ درصد، حداقل میزان سرمایه گذاری ۲ میلیارد ریال، سهم آورده متقاضی ۲۵ درصد سرمایه گذاری از جمله مراحل انجام کار  است.

بخشدار زارچ در پایان افزود: سرمایه گذاران علاقه مند به بهره مندی از این امتیازات می توانند در صورت داشتن شرایط لازم، نسبت به ارائه طرح های خود به بخشداری زارچ، تا پس از بررسی در اسرع وقت اقدام لازم صورت پذیرد.  

 

منابع استفاده شده:
روابط عمومی فرمانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..