ارسال طرح باغ بزرگ شهر یزد به کمیسیون ماده ۵

no-thumbs

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری یزد از ارسال طرح راهبردی باغ بزرگ شهر به کمیسیون ماده 5 خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از همشهری، «مهدی فعالی» افزود: این طرح از سوی مشاور بخش طرح و کارفرمایی و نظارت حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری یزد تهیه شده است. وی افزود: این طرح پس از تصویب در شورای شهر یزد برای تصویب نهایی به کمیسیون ماده ۵ اداره کل راه و شهرسازی استان ارائه شده است.
فعالی همچنین از برگزاری جلسه بررسی طرح ساماندهی و بهسازی مسیل شهر یزد خبر داد و افزود: این طرح برای بهره‌برداری مناسب از مسیل موجود شهر و ساماندهی و بهسازی این مسیل ارائه شده است. فعالی گفت: معاون اداره کل میراث فرهنگی، نمایندگان شرکت آب منطقه‌ای و مدیریت بحران استانداری، مدیران شهرداری مناطق و ناحیه تاریخی و جمعی از کارشناسان و همچنین مشاور طرح در جلسه بررسی حضور داشتند.
سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری یزد گفت: در این جلسه مقرر شد که استعلام‌های لازم درباره بستر مسیل و عرض آن از دستگاه‌های مسئول دریافت شود.
وی ادامه داد: همچنین مقرر شد که شرکت آب منطقه‌ای نسبت به ارائه نظرات راهبردی، خط مشی‌ها و موارد قانونی برای اجرای طرح ساماندهی مسیل اقدام کند.
این مسئول گفت: ساماندهی و بهسازی مسیل شهر با هدف استفاده مناسب‌تر از موقعیت یادشده برای بهره‌برداری بهینه از فضای شهری از سوی شهروندان از اواخر سال گذشته در دستور کار این معاونت قرار گرفته است. وی همچنین از تشکیل کمیته ساماندهی دکل‌های مخابراتی و سیما و منظر شهری با حضور مدیر و کارشناسان اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، مدیران مناطق و سازمان‌های مربوطه و نیز کارشناسان شهرداری خبر داد.
فعالی با اعلام آمادگی همکاری شهرداری با اپراتورهای تلفن همراه در چارچوب انتظام‌بخشی به سیما و منظر شهر یزد، گفت: در این جلسه امکان تجمیع دکل‌ها با یکدیگر بررسی شد. وی همچنین به برگزاری جلسه ارائه راهکار برای ساخت پل راه‌آهن در محدوده و حریم شهر یزد اشاره کرد.
سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری یزد گفت: در این جلسه ضرورت آینده‌نگری در ساخت، ساماندهی و تعریض پل‌های واقع در مسیر قبلی و جدید خط آهن مورد تاکید قرار گرفت. وی ادامه داد: این جلسات با تصمیماتی همراه بود و قرار شد در قالب لایحه دو فوریتی برای طرح در صحن علنی به شورای اسلامی شهر یزد ارسال شود.

بخش نظردهی بسته شده است..