خرید ۱۲ هزار تن گندم از کشاورزان یزدی

no-thumbs

مدیر تعاون روستایی استان یزد گفت: پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت، بالغ بر 12 هزار تن گندم از کشاورزان استان یزد در شهرستان های مختلف خریداری شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزعلی جهازی در گفت وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: تاکنون بالغ بر ۶ هزار تن گندم از کشاورزان در مناطق مختلف استان یزد خریداری شده و با توجه به میزان خرید گندم خریداری شده از کشاورزان این استان در سال گذشته، پیش بینی می شود امسال بالغ بر ۱۲ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شود.

وی از راه اندازی و تجهیز ۱۳ مرکز خرید در شهرستان های استان یزد به منظور تسهیل در امور کشاورزان خبر داد و عنوان کرد: این مراکز در شهرستان های ابرکوه، خاتم، تفت، اردکان، مهریز، بهاباد و یزد راه اندازی شده است.
مدیر تعاون روستایی استان یزد یکی از مهم ترین اهداف خرید تضمینی گندم از کشاورزان را، کوتاه کردن دست دلالان و واسطه ها برشمرد و افزود: گندم یک محصول استراتژیک به شمار می رود و دولت تمایل دارد تا سود آن نصیب کشاورزان شود.
وی، نرخ خرید تضمینی گندم را ۱۱۵۵ تومان به ازای هر کیلوگرم اعلام کرد و بیان داشت: خرید محصول از چندی پیش توسط تعاون روستایی استان یزد در مراکز خرید در شهرستان های یاد شده آغاز شده است.

بخش نظردهی بسته شده است..