راهیابی ۴۶ اثر به جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی

no-thumbs

46فیلم کوتاه و مستند به بخش مسابقه دهمین جشنواره مستند و فیلم کوتاه رضوی که اواخر مردادماه به میزبانی استان یزد برگزار خواهد شد، راه یافتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزبه نقل از ایسنا ، "علی غیاثی ندوشن" مدیر کل فرهنگ و اشاد اسلامی استان یزد امروز در جمع اهالی رسانه ضمن اعلام اسامی فیلم‌های منتخب راه یافته به بخش مسابقه، تصریح کرد: هیات انتخاب جشنواره متشکل از هنرمندان مطرح استانی و کشوری پس از بازبینی ۵۳۱ فیلم رسیده به دبیرخانه در دو بخش مستند و داستانی، در مجموع ۴۶ اثر را برای ورود به بخش مسابقه دهمین جشنواره ملی فیلم مستند و کوتاه رضوی یزد انتخاب کردند.

 

به گفته وی، در بخش مستند پس از سه روز بازبینی ۱۷۲ اثر در مجموع بخش اصلی و سبک زندگی، ۱۸ اثر برای رقابت در بخش مسابقه انتخاب شدند.

 

وی این آثار را شامل مستندهای «غیر از خدا هیچکس نبود» به کارگردانی حسن ساجدی از تهران، «خواهرم محدثه» به کارگردانی از عاطفه محرابی از تهران، «مسیر سبز» به کارگردانی عبدالله عزیزی از اردبیل، «دست به مهره» به کارگردانی سید وحید حسینی از تهران، «آکوج» به کارگردانی نادر شیخ الاسلامی از تهران، «بخشش مریم» به کارگردانی مهدی شعبانی از نور، «خانه‌ای در مه» به کارگردانی مختار نامدار از تهران، «سپیده» به کارگردانی عباس سندی از رشت، «زخم» به کارگردانی سید مهدی موسوی از کاشان، «شکاف» به کارگردانی محمد رضا مجلسی از رشت، «می لا دو» به کارگردانی فاطمه طوسی از اهواز، ۱۳۰۰ به کارگردانی مصطفی شیری از تهران، «نوروز در نئور» به کارگردانی عبدالله عزیزی از اردبیل، «چند شاخه گل مریم» به کارگردانی محمد قاسم پور از تهران، «سوچی در مشهد» به کارگردانی محمدعلی هاشم پور از بابل، «قاشق» به کارگردانی جلال ویسی از سنندج، «میل و نمد» به کارگردانی لیلا خلیل زاده از تهران، «رویای خاکستری» به کارگردانی علی صادقیان از یزد اعلام کرد.

 

غیاثی اظهار کرد: در این بخش به دلیلی سخت‌گیری هیات انتخاب و همچنین به خاطر کیفیت خوب فیلم‌های رسیده، بسیاری از فیلم‌هایی که حتی ضعیف نبودند نیز از دور رقابت خارج شدند.

 

وی با اشاره به ارسال ۳۵۹ اثر در بخش فیلم کوتاه داستانی این دوره از جشنواره اظهار کرد: هیات انتخاب هر چند در بخش اصلی از مجموع ۵۱ فیلم ارسالی تنها هفت اثر را به عنوان راه‌یافته به بخش مسابقه انتخاب کرد، ولی در بخش فیلم‌های داستانی سبک زندگی رضوی ۲۱ فیلم را برای رقابت برگزید.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد اسامی فیلم‌های داستانی بخش اصلی را شامل با جماعت به کارگردانی هادی نادری از بابل، صراحی به کارگردانی سعید نجاتی از قم، بی بی به کارگردانی سعید نجاتی از قم، چمدان به کارگردانی مهدی سیم ریز از مشهد، درهای نزدیک به کارگردانی سعید سلمان روغنی از یزد، دخیل به کارگردانی محمدعلی هاشم پور از بابل، در راه به کارگردانی امیر صرافها از تهران، اعلام کرد.

 

وی همچنین فیلم‌های داستانی بخش سبک زندگی را شامل کودکان ابری به کارگردانی رضا فهیمی از رفسنجان، سایه خاموش من به کارگردانی علی حیاتی از اهواز، آن روز ها به کارگردانی بهرام ثنایی از برازجان، ساچمه به کارگردانی فرخ حنیفه نژاد از تهران، از ما به کارگردانی سید مرتضی سبز قبا از دزفول، از طرف آنها (مراسم) به کارگردانی سعید روستایی از تهران، سرمه به کارگردانی آزاده قچاق از تهران، جای من و توی اتاق بنداز به کارگردانی امیر توده روستا از تهران، لافاو به کارگردانی ایرج محمدی رزینی از تهران، یک آن به کارگردانی نقی نعمتی از تهران، سکوت به کارگردانی مهرداد حسنی از رفسنجان، تمام چیزهایی که جایشان خالیست به کارگردانی کاوه قهرمان از تهران، ولد به کارگردانی امیر عباس ربیعی ازتهران، چند کیلومتر دورتر به کارگردانی ابراهیم ایرج زاد از تهران، عروسی مسلم به کارگردانی رضا جمالی از اردبیل، هوادار به کارگردانی علی دلکاری از مرند، سه سال و سه ماه و دو روز به کارگردانی سعید ولی زاده-داوود رحمانی از مشهد، پانصد مثقال طلا به کارگردانی شهرزاد دادگر از تهران، پارکینگ به کارگردانی عباس عمرانی بیدی از تهران، علمک به کارگردانی حسین دارابی از تهران. رویای صادقه به کارگردانی اصغر عباسی از یزد برشمرد.

 

غیاثی در بخشی از سخنانش به تفاوت‌های جشنواره فیلم رضوی با سایر جشنواره‌های رایج در کشور به لحاظ خاستگاه دینی و مذهبی آن اشاره کرد و با ذکر چند نکته مواردی را بنیاد بین المللی رضوی، هنرمندان و مجامع دینی متذکر شد.

 

به گفته این مقام مسئول، جشنواره رضوی در تمامی رشته‌ها به ویژه در بخش فیلم که از تاثیرگذاری بالایی از بعد هنر برخوردار است، نیازمند توجه جدی‌تر از بعد دینی و محتوایی است چرا که قطعاً آثاری که با محتوی عمیق‌تر ساخته شوند از تاثیرگذاری بیشتری در جامعه برخوردار خواهند بود.

 

غیاثی همچنین در این رابطه خواستار تعیین اعتباری از یکسال قبل از برگزاری جشنواره برای حمایت از فیلم‌سازان برای تولید فیلم‌هایی با عمق معنایی غنی‌تر و نیز ایجاد پشتوانه و دلگرمی برای فیلم‌سازان، شد.

 

دهمین جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی از ۲۵ تا ۲۸ مرداد ماه به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود.

بخش نظردهی بسته شده است..