برپایی نوزدهمین همایش علمی یزد شناسی

no-thumbs

در ادامه برگزاری سلسله همایش های علمی یزد شناسی به درخواست شورای اسلامی شهر شاهدیه مقرر شد همایش نوزده یزد شناسی با عنوان" پیشینه تاریخی، فرهنگی شهرستان شاهدیه "در 13ام شهریور ماه همزمان با روز مردم شناسی در شاهدیه برگزار شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزدر جلسات هم اندیشی برای هرچه بهتر برگزار شدن همایش، که با حضور شهردار، رئیس شورای اسلامی شهر شاهدیه، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار،  مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان ، مدیر عامل بنیاد فرهنگی شاهدیه و جمعی از صاحبنظران و مسئولین اجرایی شهرستان در سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان و شهرداری شاهدیه برگزار شد محمد رضا ملک ثابت دبیر همایش های علمی یزد شناسی و مدیر اسناد و کتابخانه ملی استان  ضمن بیان رویکرد علمی سازمان متبوع خود، هدف اصلی همایش های علمی را شناخت دقیق استان در حوزه های فرهنگ، تمدن و مفاخر استان عنوان کرد.

ملک ثابت بخش های اصلی و فرعی هر همایش را توضیح داد و مقرر شد برای تامین محتوای همایش ۱۹یزد شناسی از هم اکنون وبا حضور نمایندگان دستگاه های علمی و اجرایی  و صاحب نظران محلی برنامه ریزی شود.

در ادامه محمد جواد ابوالحسنی شهردار شاهدیه ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این همایش در سطح شهر شاهدیه در جهت معرفی هر چه بهتر این شهر، به تبیین دیدگاهشان در خصوص برگزاری این همایش ها پرداخته و تجلیل از شخصیت های علمی و فرهنگی  این شهر چون دکتر علی سلطانی از چهره های ادبیات معاصر ایران و اهل شاهدیه را از مهمترین دستاوردهای این همایش معرفی کردند.

سلطانی رئیس شورای اسلامی شهر شاهدیه نیز ضمن تقدیر و تشکر از مدیریت یزد بابت برگزاری همایش ها و نشست های علمی که منشاء خیر و برکات فراوانی در سطح استان شده است گفت:

سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان با برپایی همایش های علمی و فرهنگی بستر مناسبی  را برای تعامل ملی اهل علم از هر گرایش و اجرای برنامه های عمیق علمی در استان فراهم کرده است که  بسیاری از برنامه ها را میتوان با تکیه بر اسناد و پیشینه استان که در این سازمان موجود است دنبال کرد.

وی هدف از پیشنهاد برگزاری همایشی برای  شناخت و معرفی شهر شاهدیه را  آشنایی نسل جوان با پیشینه فاخر،  رفع دغدغه های فرهنگی وشکل دهی هسته اجتماعی در شاهدیه عنوان کرد.

دکتر محمد علی جعفری معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار یزد نیز که از سخنرانان این جلسه بود اظهار امیدواری کرد این همایش در سطح شهر شاهدیه به افزایش سطح اعتماد مردم به سرمایه های اجتماعی این شهر  کمک کرده و قول مساعد دادند تا در برگزاری این همایش کمک کنند.

این جلسه با مصوباتی از قبیل موارد  ذیل به کار خود پایان داد:

۱. برگزاری جلسه هماهنگی و پیگیری مصوبات با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی و تشکل های مردم نهاد

۲. برنامه ریزی برای اجرای همایش در چهار بخش:

الف) پنل تخصصی با سخنرانی صاحب نظران در زمینه تاریخ و فرهنگ شاهدیه

ب)پنل عمومی با خاطره گویی پیشکسوتان وآگاهان شهرستان شاهدیه

ج) تجلیل از شخصیت علمی و عملی دکتر علی سلطانی

۲. برنامه ریزی برای اجرای برنامه های جنبی همایش از جمله فراخوان جمع آوری اسناد شاهدیه از طریق رسانه ها، امامان جمعه و جماعات، فرهیختگان، خیرین و عموم مردم فهیم استان)

الف) برگزاری نمایشگاهی از اسناد شهرستان شاهدیه

ب) برگزاری نمایشگاهی از توانمندی ها و صنایع دستی و مردم شناسی شاهدیه

ج) انتشار نشریه صدای پای تاریخ ویژه شهرستان شاهدیه

۴. شناسایی و معرفی فرهیختگان، سخنرانان و مدعوین همایش در ۳سطح کشور، استان و شهرستان شاهدیه

بخش نظردهی بسته شده است..