اشکذرقطب گردشگری اسب می شود/ ارائه تسهیلات به متقاضیان

معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از تبدیل شهرستان اشکذر به قطب گردشگری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحمدرضا نصیری در گفتگو با خبرگزاری مهر با اشاره به ظرفیت های بالای شهرستان اشکذر در زمینه پرورش اسب اظهار داشت: این شهرستان پتانسیل بالایی در این زمینه دارد که حتی می توان از آن در مباحث گردشگری نیز بهره گرفت.

وی عنوان کرد: در صورتی که ظرفیت پرورش اسب در اشکذر در زمینه گردشگری مورد استفاده قرار گیرد، این شهرستان می تواند به قطب گردشگری با اسب تبدیل شود.

نصیری اشکذر در مسیر تهران ـ بندرعباس واقع شده و دارای آثار تاریخی متعددی از دورهای مختلف تاریخی همچون آب انبارها، قلعه های باستانی ابراهیم آباد، عزآباد، امامزاده سلطان، تپه های شنی تاریخی، حسینیه، حمام و یخچال طبیعی و خانه های تاریخی است که در نوع خود دیدنی و جذاب است.

معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد عنوان کرد: این شهرستان با  دو هزار راس اسب و بهره مندی از آثار و جاذبه های تاریخی، پیشتاز در صنعت گردشگری با اسب است.

نصیری ادامه داد: وجود بیش از ۱۰۰ واحد پرورش و آموزش اسب، منطقه نمونه گردشگری چرخاب، تپه های مناسب جهت کویر نوردی از عمده پتانسیل های این شهرستان محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد آماده همکاری لازم با متقاضیان سرمایه گذاری در این زمینه است و به افرادی که تمایل به سرمایه گذاری در زمینه گردشگری با اسب هستند، تسهیلات ارائه می دهد.

نصیری عنوان کرد: یکی از جاذبه های گردشگری بخش خضرآباد که قابلیت تبدیل به مجموعه تفریحی و گردشگری را دارد، چشمه قل کافی آباد است که با همکاری بخشداری و دهیاری منطقه زیرساخت های ایجاد یک مجموعه تفریحی و گردشگری در کنار این جاذبه طبیعی فراهم شود.

 

بخش نظردهی بسته شده است..