عضو هیئت انتخاب جشنواره فیلم کوتاه رضوی یزد:

فیلم‌سازان برتر جشنواره رضوی حمایت شوند

عضو هیئت انتخاب جشنواره فیلم کوتاه رضوی یزد با بیان اینکه آثار غیرمرتبط با موضوع جشنواره مشکلی است که در بخش اصلی وجود دارد، گفت: فیلم‌سازان برتر جشنواره رضوی باید حمایت شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزپریوش نظریه در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در یزد، با اشاره به فعالیت هیئت انتخاب جشنواره رضوی، اظهار داشت: فعالیت برخی از هیئت‌های انتخاب به این صورت است که همه اعضای هیئت به صورت جداگانه تمام فیلم‌ها را مشاهده کرده و با انتخاب بهترین فیلم‌ها از نظر شخصی، دوباره در جمع اقدام به بازبینی فیلم‌ها کرده و فیلم‌های برتر را به صورت جمعی معرفی می‌کنند.

وی افزود: در بعضی از هیئت‌ها هم به این صورت نیست و فیلم‌ها به صورت مشترک در هیئت و با حضور همه اعضا دیده می‌شود، این راهکار مزیت‌ها و معایبی دارد و به نظر من یکی از این مزیت‌ها این است که ‌می‌توانیم با دیدگاه سایر اعضای هیئت انتخاب آشنا شویم.

بهترین بازیگر زن جشنواره "منبر طلایی" تاتارستان روسیه خاطرنشان کرد: مهمترین مشکلی که در این زمینه وجود دارد، این است که با محدودیت زمان روبرو هستیم، در این حالت برخی از اعضای هیئت انتخاب قبلا فیلم‌ها را در دیگر جشنواره‌ها دیده‌اند و برخی نه و به همین دلیل سرعت کار پایین می‌آید.

این بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون ایران با تاکید بر اینکه نمی‌توان انتظار داشت تمامی آثار ارسالی به جشنواره از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشند، ادامه داد: تعداد محدودی از آثار ارسال شده به جشنواره امیدوار کننده بودند.

نظریه ادامه داد: نمی‌توان انتظار داشت که از بین ۳۰۰ فیلم دریافت شده، ۱۰۰ فیلم کیفیت بالایی داشتند باشند بلکه حتی اگر ۳۰ فیلم از بین کل آثار رسیده خوب باشند، اتفاق خوبی رقم خورده و سطح جشنواره خوب بوده است.

وی سطح جشنواره رضوی یزد را خوب توصیف کرد و گفت: در زمان انتخاب آثار در بین برخی از آثار با تردید مواجه می‌شدیم و حتی دوباره اثر را بازبینی می‌کردیم، انتخاب برخی از آثار سخت بود.

بهترین بازیگر زن جشنواره "منبر طلایی" تاتارستان روسیه ادامه داد: در بعضی از جشنواره‌ها ما مجبور هستیم که از بین بد و بدتر یک اثر را انتخاب کنیم چرا که آثار خوبی به دبیرخانه نرسیده ولی در جشنواره رضوی، اینطور نبود و آثار خوبی را مشاهده کردیم.

این کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون ایران افزود: به نظر می‌رسد برای رفع این مشکل باید در این چنین جشنواره‌هایی، برای بخش اصلی و موضوعی، به فیلم‌سازان خوبی سفارش کار داده و بودجه‌ای هم برای این منظور کنار گذاشته شود.

نظریه تصریح کرد: به نظرم باید از فیلم‌سازان برتر جشنواره حمایت کرد و یکی از این حمایت‌ها می‌تواند این باشد که به عنوان یکی از جوایز جشنواره، از ساخت فیلم بعدی‌اش حمایت صورت گیرد.

بخش نظردهی بسته شده است..