لزوم همکاری برای حل مشکلات بافت تاریخی یزد

نماینده شورای اسلامی شهر یزد در کارگروه ثبت جهانی بافت تاریخی یزد، خواستار همکاری تمام دستگاه‌های استان برای برطرف کردن معضلات بافت قدیم شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از همشهری  «ملیحه امینی اصیل» در آخرین جلسه شورای شهر گزارشی از جلسات کارگروه ثبت جهانی بافت تاریخی یزد و روند تکمیل پرونده ثبت جهانی ارائه کرد. وی با اشاره به لزوم حل مشکلات و مسائل بافت تاریخی برای تسهیل در ثبت جهانی این بافت، همکاری همه دستگاه‌های مسئول استان را در این زمینه مورد تاکید قرار داد. این عضو شورای شهر گفت: بافت قدیم و با ارزش شهر با مشکلاتی از جمله وجود مخروبه‌ها، پایین بودن بهداشت محیطی و عمومی و همچنین مشکلات امنیتی روبه‌رو است.
رئیس شورای شهر یزد هم در این جلسه با توجه به اعتراضات ساکنان شهرک طوبی در منطقه ۳ شهرداری یزد، خواستار بررسی مشکلات این شهرک از سوی شهرداری شد. حجت الاسلام «عباس زارع» ادامه داد: به گفته اهالی، مسیر اصلی تردد ساکنان این شهرک مسدود شده است و شهرداری باید ضمن بررسی این مشکل، مسیر را برای تردد شهروندان باز کند. وی خواستار بررسی مشکلات این منطقه از شهر با حضور مسئولان مربوطه به ویژه سپاه الغدیر شد. یکی دیگر از اعضای شورای شهر هم با اشاره به بازدید اعضای شورای شهر از پارک ۱۰۰ هکتاری کنارگذر یزد، پیشنهاد داد که با توجه به شرایط خوب و موقعیت مناسب این پارک برای رفاه شهروندان یزدی با برگزاری جلسات مشترک با شهرداران شهرهای زارچ و شاهدیه، نسبت به تعیین تکلیف این پارک اقدام شود. «مرتضی شایق» در ادامه با اشاره به بعضی از مسائل و مشکلات داخلی شورا از اعضای شورا خواست تا با همدلی و وحدت بیشتری نسبت به پیشبرد امور گام بردارند. رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد خواستار توجه اعضای شورای شهر به تصمیمات کمیسیون فرهنگی درباره مشکلات کوره‌های آجرپزی شد.
حجت‌الاسلام «حمیدرضا مطهریان» همچنین در این جلسه از شهرداری خواست برای اجرای طرح تکریم ارباب رجوع و توجه بیشتر به مراجعان، از برگزاری جلسات در ساعت‌های اداری به ویژه در روزهای یکشنبه خودداری شود. رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر هم با اشاره به برگزاری جلسه مشترک اعضای کمیسیون تحول اداری و املاک شورا با مسئولان اداره کل راه و شهرسازی استان، خواستار تسریع در تعیین تکلیف اراضی دولتی سهم شهرداری شد. «محمدفقیه خراسانی» همچنین از اعضای شورا خواست تا نسبت به مطالب و موارد مطرح شده در جلسات شورا دقت بیشتری داشته و امانت‌دار باشند. همچنین در این جلسه با بررسی نامه ایراد فرمانداری به مصوبه بودجه سال جاری شهرداری یزد، با توجه به بررسی این ایراد از سوی خزانه‌دار شورا، بودجه پیشنهادی سال ۹۴ شورا پس از تغییرات و اصلاحات با رقم ۵ میلیارد و ۸۵ میلیون ریال مصوب شد. اعضای شورای شهر همچنین در پاسخ به نامه مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، هزینه ایاب و ذهاب، حق بازدید و هزینه تلفن همراه خود را نیز مشخص کردند. بر اساس این مصوبه هزینه‌های ایاب و ذهاب اعضای شورای اسلامی شهر ماهانه ۳۵۰ هزار تومان، هزینه حضور در جلسات خارج از شورا ۱۵۰ هزار تومان و هزینه تلفن همراه را نیز ماهانه ۱۰۰ هزار تومان تعیین شد.

بخش نظردهی بسته شده است..