کرایه تاکسی های یزد گران می شود

no-thumbs

اولین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد پس از ماه مبارک رمضان شنبه 3 مرداد با حضور اکثریت اعضا و در غیاب فقیه و مطهریان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از یزد فردا در ابتدای جلسه اعضا ضمن تبریک افتخار آفرینی دانش آموزان یزدی در کنکور سراسری که چندین سال است استان رتبه اول را از آن خود کرده، مقرر کردند تا از رتبه های برتر در صحن شورا تقدیر شود. 
*شایق در تذکری با اشاره به تحرکات وهابیون در یزد این موضوع را بسیار خطرناک دانست و از مسئولین خواست با هوشیاری نسبت به این تحرکات اقدامات لازم را داشته باشند. 
*شهردار در این جلسه با اشاره به سفر خود و برخی اعضا به کیش و بازدید از پروژه های انجام شده سرمایه گذار طرح پیرنیا گزارشی را ارائه داد. 
وی این سرمایه گذار را هم از نظر توان مالی و هم از تخصص بسیار توانمند دانست و افزود: این شخص نشان داده که هر پروژه ای را آغاز کرده به نحو شایسته به اتمام رسانده است. 
عظیمی زاده گفت: سرمایه گذار ضمن برنامه ریزی که در این پروژه خواهد داشت، پیش بینی کرده ظرف ۱۲ ماه کار اجرا شود. 
بحث اصلاح زیرگذر میدان مهدیه و معلم، میدان میوه تره بار و طرح توسعه امامزاده از دیگر موارد مورد اشاره شهردار بود. 
شهردار به انتقاد برخی اعضا از مدیران شهرداری های مناطق هم اشاره کرد و گفت: باید معاونین و مدیران مناطق در تصمیم گیری ها محکم و قاطع برخورد کنند که در این زمینه تذکر جدی را خواهم داد. 
*مدرسی به جریاناتی در شهرداری اشاره کرد که به دنبال پرونده سازی برای اعضا شورا هستند تا بتوانند از آن استفاده کنند و اعضا را تحت فشار بگذارند.
وی به بحث مساعدت ها و درخواست های بیش از حد هم اشاره کرد و گفت: بابد این موارد با دقت بررسی شود و اگر دستاوردی برای شهر دارد به تصویب برسد. 
* طرح اراضی طوبی از موضوعات دیگر جلسه امروز شورای شهر بود که زمان زیادی را به خود اختصاص داد. شهردار معتقد بود این اراضی جزو حریم شهری نبوده و در زمان شهردار قبل غیر قانونی به مردم پروانه ساخت داده شده و امروز ساکنین از شهرداری مطالبه خدمات را دارند و این کار گسترش بی رویه شهر را به دنبال داشته است. خباز زاده دیگر عوض شورا هم دستگاه های دولتی را مقصر دانست که باعث گسترش بی رویه شهر می شوند. 
*تفاهم نامه امضا شده سرمایه گذار و شهردار در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و ضمن قرائت مفاد آن و تصویب کلیات، مقرر شد شهرداری اقدامات اولیه را با سرمایه گذار آغاز نماید و مراحل بعد در صحن شورا به بررسی گذاشته شود. 
*افزایش کرایه تاکسی ها از دیگر مواردی بود که با حضور نماینده سازمان تاکسی رانی مورد بحث قرار گرفت. تاکسی رانی یزد خواستار افزایش ۴۵ درصدی کرایه ها بود و به تشریح قیمت ها و مصوبات سال های گذشته پرداخت و از اعضا خواست به این طرح رای مثبت بدهند. خباز زاده در موافقت با این افزایش شرط مهمی را مطرح کرد که زمانی این افزایش را تصویب می کنیم که سازمان تعهد اجرا را داشته باشد و تاکسی ها همچون سال های گذشته مبالغ اضافی از مردم دریافت نکنند. 
نیک نام هم در تایید این تذکر خباززاده از مدیران خواست نسبت به ابلاغ به رانندگان و نظارت بر اجرا اقدامات لازم را داشته باشند. 
خانم وزیری اما در مخالفت با این افزایش معتقد بود باید شهرداری حمایت هایی را از رانندگان داشته باشد و ما با این افزایش قشر ضعیف را در تنگنا قرار می دهیم. 
در پایان با توجه به جلسات هیئت مدیره سازمان تاکسی رانی و توافق برای کاهش پیشنهاد تاکسی رانی که در ابتدا ۴۵ درصد را مد نظرداشتند، اعضا با افزایش ۳۱ درصد موافقت کردند. 
کاشفی عضو ناظر در سازمان تاکسی رانی، این مبلغ را معقول و بعد از رایزنی های پیاپی دانست و گفت جلسات متعددی برای این افزایش در سازمان برگزار شده بود و در انتها به این درصد رسیدیم.

بخش نظردهی بسته شده است..