بازدید دهیاران هرمزگان از طرحهای روستایی یزد

no-thumbs

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد گفت: 12نفر از دهیاران و مسوولان آموزشی منتخب دهیاری های استان هرمزگان از طرحهای برتر روستایی استان یزد بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزهادی مقیمی  در گفت و گو با ایرنا گفت: در نخستین روز این برنامه که شنبه سوم مردادماه از بخش های مرکزی میبد و مرکزی اردکان انجام شد از دهیاری مزرعه کلانتر، دهیاری جهان آباد و کارگاه شن و ماسه میبد و همچنین کارخانه آهک صنعتی و پروژه حمل و نقل روستایی شرکت تعاونی دهیاری های بخش مرکزی اردکان بازدید به عمل آمد.


وی افزود: بخشداران بخش مرکزی میبد و اردکان و مدیران عامل شرکت تعاونی های دهیاری این دو بخش با حضور در این بازدید، توضیحات و تجربیات خود را ارائه کرده و به پرسش های دهیاران و مسوولان آموزشی در این خصوص، پاسخ دادند.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد ادامه داد: شرکت تعاونی های دهیاری های بخش مرکزی میبد و بخش مرکزی اردکان، در سال گذشته از بین ۸۰۰ شرکت تعاونی دهیاری در کشور، رتبه های برتر را به خود اختصاص دادند.

مقیمی تصریح کرد: در روز دوم این بازدید که به منظور ارتقای دانش، مهارت های شغلی و همچنین افزایش تجربیات دهیاران و مسئولان آموزشی دهیاری های هرمزگان صورت می گیرد، دهیاران، از طرحهای روستایی بخش مرکزی بافق و بهاباد بازدید خواهند کرد .

به گفته وی این گروه در روز سوم نیز از روستاهای شهرستان تفت و روستای اسلامیه به عنوان روستای نمونه گردشگری بازدید خواهند کرد و یک روز نیز به صورت آزاد از اماکن مختلف استان بازدید می کنند.

این مسوول در ادامه با اشاره به بازدید دهیاران و مسوولان روستاهای استان فارس در فروردین ماه از روستاهای استان گفت: در آن سفر که دهیاران در قالب چهار دستگاه اتوبوس که عازم مشهد بودند در مسیر رفت به این سفر معنوی از طرحهای روستایی شهرستان تفت و در مسیر برگشت از روستاهای ابرکوه بازدید کردند.

درکشور ۲۱میلیون ۳۶۶هزار و ۹۱۴ تن در روستاها ، زندگی می کنند و در مجموع ۳۲ هزار و ۱۳۶روستا ، در کشور ، دارای دهیاری هستند.

از جمعیت یک میلیون و ۶۰ هزار نفری استان یزد نیز در حال حاضر تنها حدود ۱۸ درصد در ۱۱۴۳روستای استان ماندگار شده اند.

از این تعداد روستاها نیز ۱۰۲۵روستا دارای سکنه دائمی و ۱۱۸روستا سکنه فصلی دارند که در ۷۰۳روستا جمعیت زیر ۲۰ خانوار ساکن است و حتی در ۴۶۵ روستا از تعداد یاد شده تنها یک تا چهار خانوار جمعیت زندگی می کنند و در بقیه روستاها که ۴۴۰روستاست جمعیت خانوارها بیش از ۲۰خانوار است.

 

بخش نظردهی بسته شده است..