سخنان قابل توجه مدیرکل بازرسی یزد:

باید احساس وجود فساد در ادارات را از بین برد/ برخی واردکنندگان کارمند می خرند!

مدیرکل بازرسی استان یزد گفت: باید همه تلاش کنیم فرهنگ غلطی که سال های گذشته در ادارات به وجود آمده و آن احساس فسادی است که در مردم وجود دارد بویژه در اداره های ثبت، شهرداری و گمرک، برطرف شود.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از خبر آنلاین ،حجت الاسلام اکبر طالبی باحضور در گمرک استان در جمع کارکنان این اداره کل به سخنرانی پرداخت و تصریح کرد: گمرک مستقیم و غیر مستقیم بر فرهنگ مردم اثر گذار است چراکه واردات علاوه بر بحث اقتصادی باید به مسائل فرهنگی نیز توجه نمود.

وی ادامه داد: در فعالیت های اداری اولین وظیفه این است که انسانی فرهیخته را بکار گیریم اما کار تمام نشده و باید نظارت جدی وجود داشته باشد چراکه متاسفانه انگیزه های مختلف باعث لغزش و خطا خواهد شد.

بازرس کل استان یزد گفت: در گمرک بخصوص مکانی که برای ترخیص و نظارت کالا است گاها افردی مستقر می شوند که خیلی مطمئن نیستند لذا باید اصلاح شده و نظارت بیشتری صورت گیرد تا قانون را دور نزنند.

حجت الاسلام طالبی افزود: وقتی شخصی چند میلیارد تومان با یک واردات سود می برد لذا با انواع و اقسام پیگیری سعی می کند تا در برخی موارد قانون را دور بزند و در این راه از خریدن کارمند تا تهدید نیز خواهد رسید و حفظ کارمندهای باارزش که آبروی استان و اداره و مملکت هستند، بسیار مهم است.

وی ادامه داد: باید همه تلاش کنیم فرهنگ غلطی که سال های گذشته در ادارات به وجود آمده و احساس فسادی که در مردم وجود دارد بویژه در اداره های ثبت، شهرداری، گمرک و… که امکان تخلف وجود دارد برطرف شود و احساسی که مردم برای فساد دارند خیلی بیشتر از وجود فساد است لذا باید این دیدگاه مردمی و فرهنگی که جا افتاده با حفاظت و حراست و تلاش عوض شود.

بازرس کل استان یزد گفت: سلامت و پاکی که در همه ابعاد استان یزد زبانزد است در ادارات و نهادها نیز وجود دارد و مدیران فرهیخته و متدین و باتقوا هستند فقط اشکالی که در بیشتر پرونده ها وجود دارد اینکه عدم اشراف به موارد قانونی و اعتماد بیش از حد به زیرمجموعه باعث روی دادن تخلف می شود.

حجت الاسلام طالبی افزود: از مدیران استدعا داریم هرچند کار زیاد است و نیرو کم که ما هم درگیر هستیم و کمبودهایی را مشاهده می کنیم و این واقعیت است اما این توقع را داریم که همکاری داشته باشند تا سلامت موجود حفظ شود.

وی ادامه داد: استان یزد از خوشنامی دیرینه تاریخی برخوردار است و این یک تعارف نیست و از قبل هم وجود داشته که از ثمره زحمات بزرگان و علمای گذشته است و یزدی ها نه تنها در کشور بلکه در دنیا نیز زبانزد هستند لذا مسئولیت ما به مراتب سنگین تر است.

طالبی افزود: اگر ما این حلقه خوشنامی را قطع کنیم و اگر خدای نکرده نتوانیم آن را حفظ کنیم در جواب نسل آینده چیزی برای گفتن نداریم و باید خوشنامی دارالعباده یزد را حفظ کرده و تمام کننده آن نباشیم.

بازرس کل استان یزد گفت: به فرمایش پیامبر اکرم ص کسانی که به یک تخلف کمک کنند، کمک به ظلم و از نشانه های ظالمان است و اگر کسی حقوق قانونی را پرداخت نکند و قانون را دور بزند و ما هم به عنوان مدیر ، مسئول و کارمند در دورزدن کمک کنیم این کمک به ظلم است و از نشانه های ظالمان می باشد.

طالبی افزود: سازمان بازرسی کل کشور با توجه به قانون و بخشنامه هایی که وجود دارد ما را مکلف به عمل به آنها نموده است و اولویت اصلی بازرسی کل استان یزد پیشگیری است و هیچ وقت کارکرد ما این نبوده که صبر کنیم که سوء جریانی ادامه یابد و تشدید شود و سپس اقدام کنیم و دیدگاه ما پیشگیری و اصلاح است که اقدامات و تذکراتی که تاکنون انجام شده نشان دهنده همین موضوع است.

وی ادامه داد: مدیران و کارکنان از سرمایه های ملی هستند و خراب کردن و سوزاندن سابقه این نیروها را سوزاندن بیت المال می دانیم و بنای ما بر تعامل و همکاری است وتجربه نشان داده با جو پلیسی وبرخورد شاید در ابتدا موفقیتی حاصل شود اما در نهایت فایده ای نخواهد داشت.

بازرس کل استان یزد گفت: اگر در کارها پیشگیری و کمک کردن و اصلاح در نظر گرفته شود اشتباهات بسیار کاهش خواهد یافت و تاکنون در بازرسی کل استان یزد به همین روال عمل شده اما در نهایت کسانی که اصرار به خطا دارند به مراجع قانونی معرفی خواهند شد که در چندین مورد نیز این اقدام انجام شده است.

طالبی اظهار داشت: در راستای انجام وظایف قانونی این نهاد تیمی متشکل از چهار کارشناس که دهقان به عنوان سربازرس و شیرزاد، لایق نژاد و جبروتی به عنوان بازرس به مدت یک ماه در گمرک یزد مستقر خواهند شد

مدیرکل گمرک استان یزد نیز در این نشست گفت: همواره سعی ما در فعالیت های انجام شده شفافیت و درستی بوده است لذا در حوزه ترخیص اظهار نامه هایی داریم که تمام موارد مشخص است.

علی اصغر چاوشی زاده افزود: حتی مرحله بازبینی نیز برای کنترل اقدامات انجام شده وجود دارد که با تمام توانی که داریم سعی کردیم کارها به درستی انجام شود

مدیرکل گمرک استان یزد گفت: نهایت همکاری را با بازرسان خواهیم داشت چون جدایی از ما نیستند و قطعا در هر مجموعه ای اشکالاتی وجود دارد که از بیرون بیشتر دیده خواهد شد و با تذکراتی که داده می شود مشکلات حل خواهد شد، هرچند با مشکلات زیادی مواجه هستیم اما تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا فعالیت ها به درستی صورت گیرد.

بخش نظردهی بسته شده است..