خرید تجهیزات ترافیکی در یزد

no-thumbs

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار یزد از تخصیص 800‌میلیون تومان اعتبار برای ساخت تجهیزات ترافیکی در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز«محمدرضا شفیعی» افزود: تجهیزات ترافیکی یکی از مهم‌ترین ابزارهای کنترل و کاهش ترافیک در معابر شهر محسوب می‌شود و هر سال باید اعتبار مشخصی برای نوسازی و تجهیز معابر شهر به فراهم کردن و خرید این ابزارهای ترافیکی اختصاص یابد. وی افزود: یکی از مهم‌ترین نقاط حادثه‌خیز معابر شهری یزد محورهای منتهی به تقاطع‌ها هستند و از این رو معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد نسبت به نصب جداکننده‌ها در مسیرهای منشعب از تقاطع‌های شهر اقدام کرده است. این مسئول گفت: این جداکننده‌ها با پیچ به زمین متصل و در اطراف آن نیز گل‌میخ‌هایی نصب شده است که از تردد خودروها روی این تجهیزات ترافیکی خودداری شود.
شفیعی ادامه داد: این اقدام در برخی از تقاطع‌های پرحادثه شهر از جمله تقاطع فاطمیه، ۲۲ بهمن، دولت آباد، بلوار شهید عابدی و میدان پلیس انجام شده است. وی از دیگر نقاطی راکه باید به این جداکننده‌ها تجهیز شوند ابتدای بلوار حمیدیا، تقاطع ایرانشهر و تقاطع فرهنگیان عنوان کرد و افزود: در آینده نزدیک باید نسبت به تجهیز همه تقاطع‌های شهر به این موانع ترافیکی اقدام کرد.
به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد برخی از رانندگان برای فرار از انتظار پشت چراغ راهنمایی رانندگی با دور زدن در محل تقاطع منجر به بروز حادثه و تصادف می‌شدند که با ایجاد این موانع از تردد آنها جلوگیری شده است. وی با بیان اینکه این موانع ترافیکی، حکم رفوژ میانی در بلوارها را دارد، از رانندگان خواست از تردد روی این موانع ترافیکی اجتناب کنند. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد نتیجه نصب این موانع در برخی از تقاطع‌های شهر از جمله تقاطع فاطمیه را کاهش تصادفات رانندگی عنوان کرد. وی از دیگر اقدامات شهرداری را در سال جاری ایجاد کانال عبور عابرپیاده برای اولین بار در ایران در شهر یزد عنوان کرد.
به گفته شفیعی، این گذرگاه در ابتدای خیابان دهم فروردین بعد از تقاطع فاطمیه ایجاد شده است و عابران سالم و معلول برای گذر عرضی از خیابان، ایمنی بیشتری خواهند داشت. وی همچنین به ضرورت خط کشی طولی خیابان‌های شهر به عنوان یکی از ابزارهای ترافیکی کارآمد در مدیریت ترافیک شهر تاکید کرد و افزود: امسال ۳۰۰‌میلیون تومان اعتبار به این بخش اختصاص یافته است.
این مسئول ادامه داد: اقلیم و درجه حرارت استان باعث شده است که خط‌کشی‌های طولی خیابان عمر کوتاهی داشته باشد؛ بنابراین قرار است از گل میخ‌های سرامیکی برای دوام بیشتر این خطوط استفاده شود. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد افزود: نصب این گل‌میخ‌ها رانندگان را به حرکت در بین خطوط  ملزم کرده است و از تغییر مسیرهای ناگهانی آنها که منجر به بروز تصادف می‌شود، ممانعت می‌کند.

بخش نظردهی بسته شده است..