نصب نماد یادمان «زن و مقاومت» در یزد

no-thumbs

اعضای شورای اسلامی شهر یزد در پاسخ به درخواست سپاه الغدیر یزد، دیدگاه‌های کارشناسانه خود را برای نصب نماد «زن و مقاومت» در شهر یزد اعلام کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل  همشهری، سپاه الغدیر یزد در نامه‌ای از اعضای شورای شهر خواسته بود نظر خود را درباره نصب نماد یادمان «زن و مقاومت» اعلام کنند تا از سوی مجری طرح‌های عمرانی سپاه الغدیر در شهر اجرا شود. اعضای شورای اسلامی شهر یزد با اعلام موافقت با کلیات طرح بدنه اصلی نماد، تاکید کردند که لازم است با توجه به ارتفاع، دید و منظر مناسب نماد، طرح مطلوبی نیز برای بدنه پشت نما در نظر گرفته شده و اجرا شود. آنها همچنین پیشنهاد دادند که در طرح پایه نما با استفاده از موقعیت و نقش پایه‌های سنتی و مصالح ساختمانی بومی استان از آجرهای لعابدار با رنگ لاجوردی یا آجرهای حصیری برجسته بافت‌دار استفاده شود.
اعضای شورای اسلامی شهر یزد همچنین با اشاره به مصوبه شورای شهر مبنی بر نصب بزرگ‌ترین نخل جهان در میدان امام حسین (ع) و ساخت دیگر سازه‌های مرتفع و تأثیرگذاری روی این نماد، خواستار نصب این نماد در میدان شهدای زن یا بلوار شهید سیدعلی دشتی یا سایر مکان‌ها شدند.
سپاه الغدیر یزد همچنین پیشنهاد نصب این نماد را در مصلی یا پردیس فرهنگی‌ مجتمع تجاری- اداری ابتدای بلوار کوثر مطرح کرده بود. اعضای شورای شهر تغییر محل نصب را به دلیل بروز مشکلات ترافیکی بعدی مطرح کردند و از سپاه الغدیر خواستند که این نماد در محل مناسب‌تری نصب شود. در این جلسه مقرر شد که شهرداری و سپاه الغدیر هماهنگی لازم را برای اولویت‌بندی مکان نصب این نماد انجام دهند و اصل طرح به کمیسیون فرهنگی ارائه شود و پس از تایید نهایی، به نصب نماد در شهر اقدام شود. در  این جلسه شورای شهر همچنین درباره طرح پیشنهادی برخی از اعضای شورا برای ایجاد کلینیک درمانی برای کارکنان شهرداری، بحث و تصمیم‌گیری شد.
اعضای شورای شهر از شهرداری خواستند که یک باب پلی‌کلینیک تخصصی درمانی برای استفاده و رفاه حال تمام کارکنان شهرداری و خانواده‌های تحت تکفل آنها بسازد. آنها خواستار الزام شهرداری به تعیین مکان مناسب با مالکیت شهرداری برای ایجاد این مرکز و همچنین حضور تمام متخصصان پزشکی در آن شدند. این موضوع درصحن علنی شورا مطرح و بعد از بحث و تبادل نظر با این طرح موافقت شد و مقرر شد که شهرداری پیشنهاد خود در این زمینه را برای بررسی و تصمیم‌گیری به صحن علنی شورا ارائه کند.

بخش نظردهی بسته شده است..