سخنرانی شاگرد مصباح یزدی در بافق

no-thumbs

حجت الاسلام قاسم روانبخش شاگرد ایت الله مصباح یزدی با اشاره به توافق اخیر ایران با 5+1 بیان داشت: متاسفانه از اکثریت خطوط قرمز عبور کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزبه نقل از بافق خبر، یادواره شهید محراب ،آیت الله صدوقی  و ۲۲ شهید پایگاه شهید صدوقی بافق با سخنرانی حجت الاسلام قاسم روانبخش برگزار شد.

وی در این مراسم گفت: در قرآن کریم آیاتی است که می گوید شهیدان زنده اند و شما حیات آنها را نمی فهمید.

روانبخش در ادامه به چندین کرامت شهدا در ایام فتنه اشاره کرد.

این روحانی  ادامه داد: در مسئله هسته ای دشمن با تمام قوا  عیله ایران به میدان آمده است. دشمن برای مذاکره با صدها اتاق فکر و تیم ۱۲۰ نفره متخصصین و کارشناسان خود به مذاکره با ایران آمده است.اما آنها با این همه نقشه و برنامه به میدان می آیند و مقام معظم رهبری با یک سخنرانی تمام خدعه ها را نقش بر آب می کنند.

حجت الاسلام روانبخش افزود: در مسئله لوزان عده ای به هم تبریک گفتند ،عده ای در خیابان ها جشن گرفتند اما رهبر انقلاب فرمودند هنوز چیزی نشده است که بخواهیم تبریک بگوییم والان از بس که جشن گرفته اند کم کم قضیه چوپان دروغگو شده است که دیگر مردم به راحتی باور نمی کنند.

استاد موسسه امام خمینی (ره) قم به این سخن مقام معظم رهبری در جمع مردم تبریز اشاره کرد که می گویند اگر آنچه را که آمریکایی ها می‌خواهند همه را املا کنند وشما بنویسید باز هم تحریم ها روبرنمی دارند.اینها دنبال چیزدیگری هستند اینها میخواهند اساس این انقلاب را از بین ببرند.

 

وی اظهار داشت:عده ای در کشور می گویند شرایط صلح امام حسن هست یعنی طرف مقابل معاویه هست . حالا اگر خوب و با ادب هستند  پس چرا معاویه هستند واگر بد هستند چه کسی تشخیص داده است که شرایط صلح امام حسن است.  رئیس جمهورمحترم امام حسنش چه کسیست؟

شما تعیین می کنید شرایط صلح امام حسن است در صورتی که این بچه بسیجی ها آماده اند،تکنولوژی های موشکی  و امکانات نظامی و شرایط منطقه به نفع ماست در صورتی که رهبری بارها گفته اند شرایط بدر و خیبره.

این سخنران در ادامه به مباحث توافقات هسته ای اشاره کرد و بیان داشت: آقای عراقچی میگوید مجلس حق دخالت ندارد  فقط می تواند کلیات را قبول یا رد کند یعنی بگوید  این توافق را قبول  دارم یا ندارم و حق ندارد وارد جزئیات بشود.

در متن توافق اخیر آمده است آب سنگین اراک آب را ببرند بفروشند و قلب آن را در آورده و جای آنرا با بتون پر کنند.

فردو با ۱۰۰۰ سانتریفیوژ باقی بماند و زیر ساخت ما بقی سانتریفیوژ ها را هم خراب کند.

 در نطنز هم ۱۹ هزار سانتریفیوژ داریم ۵ هزار تا بماند و زیر ساخت  مابقی را خراب کنند و همه اینها را آژانس باید تایید کند.

در این توافق بعضی تحریمها کمی تعلیق می شود و بعد از مدتی که زیر ساخت های ما خراب شد واز بین رفت آن وقت می آیند طبق متن توافق که نوشته اند  کافی است یکی از اعضای ۵+۱ بگوید من نسبت به فلان عملکرد ایران شک دارم  آوردند اگر قانع نشد کلیه توافق لغو گردد وهمه تحریمها برگردد.این را جزء قطعنامه آورده اند .

تا پنج سال هیچ موشکی شلیک نکنند یعنی تحقیق وتوسعه نتوانیم انجام دهیم خرید وفروش سلاح ممنوع میشود ،یعنی کمک به کشور های دوست در منطقه مثل لبنان انجام نشود در صورتی که آقا فرمودند باید نوار غزه را مسلح کنیم .

همچنین ما  نمی توانیم بیش از ۳۰۰ کیلو اورانیم غنی شده در کشور نگه داریم یا باید اضافه را اکسید کنیم یا از کشور خارج کنیم حال اگر خریدند بهتر و اگر نخریدند اکسید کنید.

در قطعنامه شورای امنیت آورده اند که "برخی محدویتها" منظور چه چیزی است؟

مسئله مهم این است که اگر به دلایلی از طریفین نقض عهد شد آنها روی کاغذ روال را بر می گردانند و ما باید روی زمین روال ها را برگردانیم.آیا ما میتوانیم آب سنگین را برگردانیم؟

وی افزود:  از ۱۹ خط قرمز رهبری در که سایت ایشان اعلام شده  است ۱۸.۵ آن  نقض شده و از ۴مصوبه مجلس تماما نقض شده است.

دبیر سیاسی نشریه پرتوی سخن بیان داشت:آقایون وقتی میخواستند توافق کنند گفتند می خواهیم ۱۳۰ میلیارد دلار را آزاد کنیم حالا می گویند ۲۹ میلیارد دلار بیشتر نیست ، مردم زیاد به ارزانی امیدوار نباشند !!

 

اگر ما تا کنون به این مرحله رسیده ایم به برکت مقاومت و ایستادگی و شهدای هسته ای است و اگر آنها ایستادگی نکرده بودند امروز همین ها را هم به ما نمی دادند.

غنی سازی ۲۰ درصدی گذشته،نسل ۸ سانتریفیوژها باعث شده است که به غنی سازی ۳.۶ درصد و تعدادی سانتریفیوژ نسل اول رضایت بدهند.

 و خداوند در قرآن می فرماید : اگر مردم استقامت می کردند در این راه ما آبهای گواریی به شما می نوشاندیم(  سوره جن آیه ۱۶)

 حجت الاسلام روانبخش از نمایندگان مجلس خواست تا متن ۱۵۰ صفحه ای این تفاهم نامه را مطالعه کنند و با علم و آگاهی رای دهند که باید در آن دنیا پاسخگو باشند.

وی افزود: وزارت خارجه ما دو نفر مترجم نداشته است تا ترجمه متن را به فارسی در سایت خود منتشر نماید؟

اینکه عده ای می گویند اسراییل هم مخالف این توافق هست به خاطر این است که منتقدین را در کنار اسرائیل قرار دهند و می خواهند اینگونه دهان منتقدان را ببندند در صورتیکه اوباما می گوید دولتش بیشترین خدمت را نسبت به دولت های دیگر به اسرائیل کرده است.

 این روحانی تاکید کرد: مذاکرات و جریانات فوایدی هم دارد و آن آگاه شدن نسل سوم و چهارم از جریانات سیاسی و آمریکا و عهد شکنی های آنان می باشد.

بخش نظردهی بسته شده است..