انتقاد رئیس دفتر امام جمعه یزد:

پروژه ها در گذشته بدون کار کارشناسی اجرا می شد

رئیس دفتر امام جمعه یزد در جلسه شورای اداری شهرستان یزد تدبیر در تمامی امور زندگی را به عنوان یکی از عوامل ترقی انسان ها دانست و افزود: تدبیر در امورات شخصی، خانوادگی، اجتماعی و حکومتی یک اصل مهم و زیر بنایی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزحجت الاسلام و المسلمین جعفر رحمانی در دومین جلسه شورای اداری شهرستان یزد در سال جاری با بیان اینکه سعه صدر بالا یکی از عوامل پیشرفت و ترقی هر انسانی است اظهار داشت: اگر هر فردی به ویژه مسئولین دارای سعه صدر بالا بوده و صبر و استقامت در کار داشته باشند قطعاً می توانند در تمامی عرصه ها موفق باشند.

رحمانی، تدبیر در تمامی امور زندگی را به عنوان یکی از عوامل ترقی انسان ها دانست و افزود: تدبیر در امورات شخصی، خانوادگی، اجتماعی و حکومتی یک اصل مهم و زیر بنایی است.

وی با اشاره به انتخاب شعار تدبیر و امید از سوی دولت یازدهم خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی نیازمندیم تا کشور با تدبیر در همه امور به معنای واقعی اداره شود.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه در قرآن به وفور به موضوع تدبیر و به کارگیری عقل در امورات زندگی اشاره شده است گفت: تدبیر ریشه قرآنی دارد و اگر تفکر و تعقل از زندگی انسان حذف شود این زندگی به زندگی حیوانی تبدیل شده، زیرا فرق انسان و حیوان در قوه عقل می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی با انتقاد از برخی اقدامات انجام شده در گذشته که موجب شده در حال حاضر مسائل و مشکلاتی را برای استان و شهرستان به همراه داشته باشد تصریح کرد: متأسفانه در سال های گذشته شاهد بودیم که برخی از پروژه ها و طرح ها بدون توجه به کار کارشناسی، تدبیر و خردجمعی اجرایی می شد.

مشاور استاندار در امور روحانیون گفت: امروز اگر می خواهیم طرحی را در شهر اجرا کنیم باید همه جوانب را در نظر بگریم تا آیندگان نظیر ما نگویند که این کار اشتباه در دوران مسئولیت فلان شخصی اجرا شده است.

وی دگرگونی های فرهنگی را یکی دیگر از مشکلات جامعه امروز ما برشمرد و افزود: متأسفانه امروز علاوه بر هجمه های دشمنان، فرهنگ مردم نیز نسبت به سالیان دور با یک تغییر اساسی روبرو بوده که این خود نیز به عنوان یکی از نقاط چالشی مطرح می شود.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد خاطرنشان ساخت: رفع مسائل و مشکلات فرهنگی نیازمند تشکیل اتاق های فکر با حضور کارشناسان و ارائه راه حل های کاربردی و عملیاتی است.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی، در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه کادر سازی از وظایف اصلی احزاب و جناح های سیاسی است افزود: متأسفانه در کشور ما تا کنون احزاب نتوانسته اند به این وظیفه اصلی خود به نحو شایسته جامعه عمل بپوشانند.

وی با اشاره اینکه مردم قدردان مسئولین خود هستند، اظهار داشت: مردم در هر شرایطی قدردان مسئولینی هستند که در مسیر خدمت به عامه مردم گام بر می دارند.

مشاور استاندار در امور روحانیون در پایان با بیان اینکه تنگ نظری و رودربایستی برخی از مسئولین یکی از مشکلات مهم در یزد است، تصریح کرد: باید با پرهیز از این مسائل و حل و فصل نمودن اختلافات مسیر توسعه و پیشرفت استان و شهرستان را بیش از پیش هموارتر سازیم.خبرانلاین

بخش نظردهی بسته شده است..