۸/۵درصد جمعیت استان یزد سالمند هستند

no-thumbs

مدیرکل بهزیستی استان یزد با بیان این مطلب که ۸ و نیم درصد جمعیت استان یزد سالمند هستند، گفت: طرح مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج در میبد و مهریز انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزجلیل عفتی در نشست کارشناسان توانبخشی و فیزیوتراپی همکار با بهزیستی استان یزد که به مناسبت دوم مرداد روز ملی فیزیوتراپی برگزار شد، اظهار داشت: استان یزد در ارتباط با مقوله توان‌بخشی، جزو استان‌های پیش‌رو در کشور است که تاکنون خدمات بسیار خوبی به نیازمندان خدمات فیزیوتراپی در استان ارائه کرده است.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اختلالات در درجه اول و توانمندسازی در درجه دوم از مهمترین و محوری‌ترین وظایفی است که بخش توانبخشی بهزیستی عهده دار آن است، گفت: با شکل‌گیری انجمن‌ها و نهادهای غیردولتی امیدواریم بتوانیم خدمات بهزیستی در زمینه توانبخشی را بهتر و بیشتر کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان یزد تصریح کرد: حوادث و تصادفات و معلولیت‌های ناشی از بیماری‌های ژنتیکی از جمله مهمترین عواملی است که سبب معلولیت افراد می‌شود.

عفتی با بیان این مطلب که تعریف‌های متعدد با درجه‌بندی برای معلولیت وجود دارد، ادامه داد: طبق برآوردهای جهانی، ۱۰ درصد از جمعیت هر کشور دچار معلولیت هستند که از این تعداد، افراد دچار معلولیت‌های بارز و شدید نیازمند خدمات توانبخشی هستند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰۰ مرکز توانبخشی در استان یزد گفت: بیشترین فعالیتی که توسط این مراکز انجام می‌شود، خدماتی است که توسط فیزیوتراپیست‌ها به بیماران داده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان یزد طرح مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج را عامل مهمی در زمینه کاهش معلولیت‌ها دانست و گفت: این طرح سال گذشته به صورت کامل برای تمام ازدواج‌های میبد و امسال برای تمام ازدواج‌های میبد و مهریز انجام می‌شود.

عفتی ۸ و نیم درصد استان یزد را مربوط به سالمندان دانست و گفت: استان یزد در زمینه خدمات توانبخشی وضعیت خوبی به نسبت آمار کشوری دارد اما باید خدمات مناسبی برای سلامتی سالمندان در استان یزد گسترش یابد.تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..