مواجهه صنایع کاشی یزد با مشکلات جدی

no-thumbs

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد از مواجهه صنایع کاشی و سرامیک یزد در آینده ای نزدیک با مشکلات جدی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحمدرضا علمدار یزدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به انتقادات و گلایه‌های مطرح شده پیرامون واحدهای تولید کاشی و سرامیک در سطح استان و دپوی تولیدات این گروه صنعتی در انبارهای موجود اظهار داشت: در حال حاضر ۵۵ واحد صنعتی در زمینه تولید کاشی و سرامیک در حال تولید هستند که ظرفیت اسمی ۲۴۸ میلیون مترمربع را ایجاد کرده‌ اند که این میزان بالغ بر ۴۶ درصد کل تولیدات در کشور است.

وی بیان داشت: در حال حاضر عمده واحدهای این گروه در استان در حال تولید هستند اما پیش‌بینی‌های صورت گرفته در استان نشان از بروز مشکلات جدی در آینده برای این صنعت دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد عنوان کرد: عدم همکاری سیستم بانکی با این گروه صنعتی و مشکل تامین نقدینگی همچنین عدم گسترش بازار موجود و کشف بازارهای جدید صادراتی محصولات تولیدی، مشکلات عدیده ای را برای این گروه صنعتی رقم خواهد زد.

بانک ها با صنعت همراه نیستند

وی با بیان اینکه تورم همراه با رکود بار بسیار سنگینی بر دوش اقتصاد کشور است، افزود: مشکلات اساسی تولید‌کنندگان و صنعتگران ما در سطح استان با بانک‌ها است که نیازمند توجه بیشتر در این زمینه است.

علمدار با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور و وضعیت موجود اقتصادی گفت: می‌طلبد که قانونی متناسب با این وضعیت و مشکلات کنونی تبیین شود دولت و تولیدکنندگان و صنعتگران بتوانند شرایط دشوار و بحرانی را به راحتی پشت سر بگذارند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های موجود اقتصادی در استان اظهار داشت: امید است با ایجاد تحرک در تولید استان، بتوانیم قدم‌های بلند و موثری را به سوی موفقیت برداریم.

بخش نظردهی بسته شده است..