دستگیری کلاهبردار میلیاردی شرکت های کاشی یزد

no-thumbs

فرمانده انتظامی استان یزد از دستگیری فرد کلاهبرداری که مبلغ 124 میلیارد ریال از شرکت های کاشی یزد کلاهبرداری کرده و متواری شده بود خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزبه نقل از ایرنا، سردار ایرج کاکاوند گفت: چندی پیش بود که خبری پیرامون کلاهبرداری فردی از چند شرکت کاشی دریافت شد و به همین منظور طی هماهنگی با مقامات قضایی، بررسی موضوع بصورت ویژه به کارآگاهان اداره عملیات پلیس آگاهی سپرده شد.

 

وی ادامه داد : تحقیقات ماموران پلیس در این خصوص آغاز شد و هر چه بررسی روند موضوع پرونده جلو می رفت، کارآگاهان با شاکیان بیشتر و مبالغ سنگین تری روبرو می شدند. کاکاوند افزود : تحقیقات کارآگاهان پلیس نشان گر این امر بود که این فرد کلاهبردار با خرید ابتدایی از شرکت های کاشی و پرداخت مبلغ اولیه، اعتماد آنها را بدست آورده و سپس اقدام به خریدهای سنگین و کلاهبرداری از شش شرکت کاشی کرده و متواری شده است.

 

این مسوول با بیان اینکه تلاش شبانه روزی کارآگاهان پلیس به نتیجه رسید و متهم شناسایی شد خاطر نشان کرد: ماموران پلیس با اخذ نیابت قضائی متهم ۴۳ ساله را در استان قم دستگیر و جهت تکمیل پرونده قضائی به استان یزد انتقال دادند. کاکاوند تصریح کرد: متهم در بازجویی های پلیسی به جلب اعتماد شرکت های کاشی در مدت پنج ماه از شش شرکت کاشی، اعتراف کرد و با تکمیل پرونده قضائی روانه دادسرا شد.

 

به گفته وی متهم در بازجویی های خود به افسر پرونده گفته در ابتدا با خرید نقدی و واریز پیش پرداخت ، اعتماد شرکت های کاشی را به خود جلب کردم و سپس با سفارش و خرید زیاد و پرداخت چک به فروشندگان اقدام به کلاهبرداری کردم.

 

رییس پلیس استان یزد در پایان با بیان اینکه معمولا اکثر کلاهبرداران جهت جلب اعتماد سوژه خود، ابتدا با پرداخت های نقدی و انجام مانورهای متقلبانه، اعتماد طرف مقابل را جلب کرده و سپس در یک فرصت مناسب اقدام به کلاهبرداری می نمایند ، یادآور شد: در انجام اینگونه معاملات تا زمانی که هویت واقعی افراد برای شما مشخص نشده از انجام هر گونه معامله و سرمایه گذاری خودداری کنند.

بخش نظردهی بسته شده است..