تقویت مهارتهای بازار کار الویت موسسه امام جواد یزد

no-thumbs

رییس موسسه آموزش عالی امام جواد (ع) یزد گفت : تقویت مهارتهای مورد نیاز بازار کار از اولویتهای اساسی این موسسه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از ایرنا ، محمد علی وحدت در جمع خبرنگاران استان با بیان اینکه اکنون مهارت حرف اول می زند افزود : رشته های تحصیلی متناسب با نیاز جامعه و بازار کار در این مرکز آموزشی ارائه می شود.

وی اظهار کرد : برخی از رشته های این دانشگاه درصد اشتغال ان زیاد و نشاندهنده آن است که مهارت آموزی ها در این مرکز بی تاثیر نبوده و موفق عمل کرده ایم.

وحدت کیفیت محتوای آموزشی و کارآفرینی فارغ التحصیلان را از دیگر الویتهای دانشگاه مورد اشاره اعلام و خاطرنشان کرد : ارتقا شاخص های پژوهش، فناوری و نوآوری در مجموعه، دستیابی به موفقیت ملی و بین المللی ، افزایش کیفی و کمی خدمات علمی ، آموزشی و فرهنگی از دیگر اهداف و برنامه های این موسسه آموزش عالی است.

این مسوول ادامه داد : تبدیل شدن به دانشگاه برتر استانی و برجسته ملی و فعال بین المللی از چشم انداز این دانشگاه است.

وی با بیان اینکه این موسسه یکی از موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری است افزود: موسسه مذکور فعالیت خود را رسما در مهر ۸۴ در استان آغاز کرد.

وحدت، تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل در موسسه آموزش عالی امام جواد (ع) یزد را دو هزار و ۳۸۵ نفر اعلام و اظهار کرد : این دانشجویان در ۴۹ کد رشته کاردانی ،کارشناسی و کارشناسی ارشد ادامه تحصیل می دهند.

رییس موسسه آموزش عالی امام جواد (ع ) اضافه کرد : مهندسی صنایع، مدیریت بازرگانی، امور اداری، کودکیاری، مهندسی فناوری اطلاعات، نقشه کشی، طراحی پارچه و لباس، طراحی دوخت، گرافیک و حسابداری از جمله رشته های تحصیلی این دانشگاه است.

وحدت، با اشاره به اینکه همچنین ۴۶ نفر عضو هیات علمی دانشگاه هستند خاطرنشان کرد : موقعیت علمی و تجارب ارزنده اعضای هیات موسس و هیات امناء و تیم کاری موسسه ، سرمایه ارزشمندی است که با اتکاء به آن دستیابی به چشم انداز را در آینده نزدیک امکان پذیر می سازد.

رییس موسسه آموزش عالی امام جواد (ع) یزد تصریح کرد : تاکنون بیش از چهار هزار نفر از این موسسه فارغ التحصیل شدند.

*** مشاوره رایگان انتخاب رشته

وحدت از ارائه مشاوره رایگان این دانشگاه به داوطلبان مجاز به انتخاب رشته خبر داد و گفت: دانشگاه امام جواد (ع) استان با همکاری تعدادی از اساتید دانشگاه و مشاورین برجسته آموزش و پرورش اقدام به برپایی برنامه مشاوره تخصصی و انتخاب رشته کرده است.

وی با بیان اینکه هر داوطلب پس از ثبت نام در وب سایت www.iju.ir در سه مرحله مورد مشاوره قرار می گیرد افزود: پس از ثبت نام، جهت جلسه مشاوره گروهی و اختصاصی به ان نوبت داده می شود.

وحدت اظهار کرد : داوطلبان جهت کسب اطلاعات بیشتر با تلفنهای ۳-۳۸۲۸۱۲۰۰ تماس بگیرند.

***دیدگاه خود را نسبت به تحصیل باید تغییر داد

قائم مقام موسسه آموزش عالی امام جواد(ع) یزد هم در این نشست گفت: باید دیدگاه خود را نسبت به تحصیل تغییر بدهیم نباید تلاش برای کسب مدرک باشد بلکه باید برای کسب مهارت گام برداریم.

ˈغضنفر میرجلیلی افزود: باید فارغ التحصیلان دانشگاه از مهارت لازم برخوردار باشند زیرا بازار کار نیاز به نیروی ماهر دارد.

وی اظهار کرد : تا زمانی که دانشگاه وارد صنعت نشود نه خودمان رشد می کنیم و نه صنعت.

قائم مقام موسسه آموزش عالی امام جواد (ع) یزد اضافه کرد: ۷۰ درصد فارغ التحصیلان رشته صنایع این دانشگاه جذب بازار کار شدند زیرا دارای مهارت بودند.

بخش نظردهی بسته شده است..