عضو هیات مدیره شورای خانه صنعت و معدن ایران:

ضرورت انتقال آب به استان یزد/نقش روبه جلو چادرملو برای انتقال آب به یزد

عضو هیات مدیره شورای خانه صنعت و معدن ایران با اشاره به لزوم انتقال آب به صنایع خصوصا معادن استان یزدتاکید کرد که اگر به دنبال فراوری و اقتصاد مقاومتی در کشور هستیم هیچ راهی جزء سرمایه گذاری برای انتقال آب به استان یزد نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحمد حسن فنایی در گفتگوی اختصاصی با تابناک یزد ،از جمله مزیت‌های استان یزد به معادن اشاره کرد،افزود: در شرایطی که باید باطله‌ها را با هزینه‌های هنگفت به سایر نقاط کشور برای فرآوری ارسال کرد در صورتی که برای فرآوری این مواد آب به استان منتقل شود، در عرض ۵ سال هزینه انتقال آب برگشت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فناوری معادن درکنار انتقال آب به صرفه تر و اقتصادی تر است،گفت:بر فرض اینکه تکه های های معادن را هم در کنار آب ببریم جدا از هزینه های انتقال جاده ای با جاده های نامناسب و ریلی ،باطله هایی که دارد باعث تخریب آن منطقه هم می شود.

وی ادامه داد:اما با انتقال آب در کنار این معادن ،بخش اعظمی از دیگر مشکلات و حواشی این موردهم حل می شود و اینطور نیست که فقط معادن یزد سود کنند چرا که بخش های جانبی نیز سود دوچندانی خواهند برد.

وی در سفر مقام معظم رهبری برانتقال ضروری آب به استان یزد تاکید شد که خوشبختانه با همکاری این دولت و برخی معادن استان یزد اقدام هایی روبه جلویی صورت گرفت است.

وی یکی از این معادن را معدن بزرگ چادرملو عنوان کرد و گفت:مدیریت این معدن برای انتقال آب به استان یزد تاکنون مساعدت های قابل توجهی انجام داده است که باید مورد حمایت جدی دولتمردان قرار بگیرد.

 

بخش نظردهی بسته شده است..