آموزش‌های هدفمند پیش از ازدواج در یزد

no-thumbs

معاون ‌استاندار‌ یزد با تاکید بر فراهم بودن شرایط برای رونق گردشگری یزد، به تغییر باورهای جامعه در رابطه با ازدواج اشاره کرد و گفت: آموزش‌های هدفمند پیش از ازدواج در یزد افزایش یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحمدعلی طالبی در نشست کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی استان یزد با بیان اینکه استان یزد به‌دلیل قرار گرفتن در مسیر توسعه و پیشرفت نیاز فراوان به معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود در خارج از استان دارد، اظهار داشت: فضای به وجود آمده در کشور شرایط خوبی برای رونق اقتصادی و گردشگری استان یزد فراهم کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: استفاده از زبان فرهنگ و هنر و اتکا به سرمایه هنری استان با المانی ثابت و مشخص در جشنواره‌ها و همایش‌های ملی و بین‌المللی مهم و ضروری است.

طالبی با اشاره به اهمیت حضور استان یزد در جشنواره فرهنگی استان‌ها در تهران افزود: بخشی از هزینه‌های این جشنواره باید از طرف بخش خصوصی متقاضی شرکت در جشنواره و بخش دیگر هم باید از طرف سازمان‌ها و نهادهای مرتبط تأمین شود.

وی استفاده از ظرفیت یزدی‌های مقیم در مرکز کشور و استفاده از تجارب استان‌هایی که قبل از یزد نسبت به برگزاری این جشنواره فرهنگی در تهران اقدام کرده‌اند را در تدوین و برنامه‌ریزی برگزاری جشنواره فرهنگی استان یزد ضروری دانست.

طالبی تصریح کرد: تقویت و حمایت طرح برگزاری جشنواره فرهنگی استان یزد در تهران با هدف استمرار، معرفی قوی ظرفیت‌های استان یزد در خارج از استان و جذب مشارکت سرمایه‌گذاران ملی در دستور کار استان قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به بحث طرح خوش آمد به یزد در سال ۹۵ ادامه داد: مسئولان و دست‌اندرکاران فرهنگی استان باید جدی و قوی نسبت به تحقق اهداف فرهنگی و اقتصادی استان یزد اقدام کنند.

وی در مورد بحث ازدواج در استان یزد گفت: به دلیل تغییر یک‌سری باورهای درونی جامعه به ویژه جوانان، ما نیازمند توجه بیشتر به بحث آموزش ازدواج به صورت هدفمند و در ابعاد مختلف آن هستیم.

طالبی با اشاره به اهمیت دو شیوه عملی و مستقیم آموزش‌های ازدواج اظهار داشت: آموزش‌های قبل از ازدواج در استان یزد ترویج و عمومیت پیدا کند.

وی با بیان اینکه ترویج و اجرای آموزش‌های قبل، حین و بعد از ازدواج نیاز به مشارکت تمام دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و برنامه‌ریزی استان دارد، اظهار داشت: استفاده از تریبون‌های عمومی روحانیون و مداحان در سطح استان یزد به منظور آگاه‌سازی و ترویج آموزش‌های قبل از ازدواج مهم و قابل توجه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد با اشاره به اهیمت برگزاری کلاس‌های آموزشی ازدواج برای متقاضیان تسهیلات بانکی به عنوان راهکاری مناسب، تشکیل کمیته‌ای ویژه با هدف برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های آموزش ازدواج را ضروری دانست.

بخش نظردهی بسته شده است..