استاندار یزد:

آشنایی ظریف با فرهنگ آمریکایی ها در حصول توافق هسته ای موثر بود

استاندار یزد با تبریک پیروزی در مذاکرات هسته ای به کارکنان استانداری گفت: ایران با زبان منطق به افکار عمومی جهان نشان داد که به دنبال درست کردن بمب هسته ای نیست و اهل گفتگو و مذاکره است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین ، سیدمحمد میرمحمدی در دیدار صمیمی با معاونین، مشاورین، مدیران کل ستادی و کارکنان استانداری یزد در نمازخانه این نهاد اظهار داشت: در مذاکرات هسته ای مشاهده کردیم که تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران صبر و بردباری فراوانی از خود نشان دادند و بر خطوط قرمزی که توسط مقام معظم رهبری ترسیم شده بود و رعایت حقوق ملت ایران با ایمان و اعتقاد ثابت قدم ماندند و ذره ای از باورشان عقب نشینی نکردند تا زمانیکه به پیروزی برابر کشورهای قدرتمندجهان دست یافتند.


استاندار یزد با تاکید بر کم سابقه بودن این مذاکرات افزود: اینکه یک مذاکراتی با این مدت طولانی، سختی و فشردگی پس از ۱۲ سال به نتیجه برسد در تاریخ کم سابقه است.


میرمحمدی ضمن اشاره به اینکه توافقات هسته ای مزیتهای فراوانی برای ملت و کشور ایران خواهد داشت عنوان کرد: در این دو سال اخیر و به ویژه ماه های پایانی مذاکرات تمام شبکه های بین المللی و خبری جهان مسایل و مذاکرات ایران با کشورهای ۱+۵ را پوشش می دادند و پخش می کردند و جمهوری اسلامی ایران در سراسر جهان مطرح بود، آن هم در شرایط همراه با عزت و اقتدار که یک طرف شش قدرت جهانی با متخصصین زیاد و امکانات وسیع حضور داشتند و قصد داشتند زیاده خواهی هایشان را برما تحمیل کنند و در طرف مقابل تیم مذاکره ایران قرار داشت که با قدرت، متانت، تجربه، صبوری، استواری، دقت نظر مثال زدنی، نقش خود را به خوبی ایفا کردند و مسایل استقلال ایران را پایه گذاری نمودند.


عالی ترین مقام اجرایی استان ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به توافقی دست یافت که از ابعاد گوناگون سیاسی، اقتصادی، حقوقی، فرهنگی و نظامی استقلال خود را حفظ کرده است و بنا به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب این توافق یک "توافق خوب" است و به نقل قول از ریاست محترم جمهور این مذاکرات یک "توافق برد ـ برد" نام گرفته است.


میرمحمدی با اشاره به اینکه بند بند این توافق هسته ای که در ۱۰۰ صفحه تنظیم شده است می تواند برای کشور ما دستاورد داشته باشد، گفت: وزیر امور خارجه کشورمان و هیات همراه ایشان در این مذاکرات توانمندی خود را به دنیا نشان دادند و نظرات خود را با دلیل و منطق مطرح کردند و اقناع سازی را محور صحبت های خود در مذاکرات هسته ای با کشورهای ۱+۵ قرار دادند زیرا شخص آقای ظریف به خوبی با فرهنگ و زبان آمریکا آشناست و اگر این هم زبانی و شناخت وجود نداشت این مذاکرات به توافق و تفاهم ختم نمی شد.


استاندار یزد با اعلام اینکه خوشبختانه توافق نامه هسته ای بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ۱+۵ در صحن شورای امنیت با قاطعیت به تصویب رسید، اظهارداشت: این موضوع نیز برای دولت و ملت ایران دستاورد بزرگی داشته و دارد زیرا سابقه نداشته است شورای امنیت از تحریمهایی که برای یک کشور در نظر گرفته است عقب نشینی نماید و این نتیجۀ بردباری، استقامت، خودباوری و همدلی ملت ایران است که به ملت های دیگر نشان دادندکه ایران اهل جنگ و خونریزی نیست و اهل منطق و گفتگو است.


وی افزود: این مذاکرات سخت و فشرده نوعی از گفتگوی تمدن ها به حساب می آید که در سازمان ملل متحد به اتفاق آرا مورد تایید واقع شده بود و نشان داد که گفتگو و مذاکره می تواند دشوارترین مسایل بین کشورها را حل و رفع نماید وگرنه جنگ و خونریزی چیزی جزآوارگی، بدبختی و بیچارگی برای مردم جهانی نخواهند داشت.


عالی ترین مقام اجرایی استان در بخش دیگری از سخنان خود به قدرتمند بودن ایران اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در این مذاکرات خود را به عنوان هفتمین قدرت برتر جهان معرفی کرد و امروز افکار عمومی دنیا به این باور رسیده اند که ایران نه تنها قدرت برتر منطقه بلکه یکی از قدرتهای جهانی به شمار می آید.


وی در پایان اظهار امیدواری کرد که ملت مسلمان ایران توانسته باشد از ماه مبارک رمضان توشه لازم را برای همدلی و همزبانی بیشتر برای دیگر ماه های سال برداشته باشند و دولت و ملت ایران بتوانند با هم افزایی، هم فکری و همزبانی بر مشکلات مختلف غلبه نمایند.

بخش نظردهی بسته شده است..