اشتغال مهارت آموختگان یزدی رصد می شود

no-thumbs

کارشناس مشاوره و هدایت آموزشی اداره کل فنی‌وحرفه‌ای استان یزد گفت: وضعیت اشتغال مهارت آموختگان بعد از دریافت گواهینامه مهارت و پس از طی یک فاصله زمانی یک ساله رصد می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزدشت آبادی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: وضعیت اشتغال مهارت آموختگان بعد از دریافت گواهینامه مهارت و پس از طی یک فاصله زمانی یک ساله در سه گروه شاغلین، کارجویان و غیر کارجویان رهگیری و رصد می شود تا دوره های آموزشی که نرخ اشتغال کمی داشتند با دوره های جدید جایگزین شوند.

وی ادامه داد: در سه ماهه اول امسال برای یک هزار و ۴۸ نفر از مهارت آموختگان مراکز ثابت فنی و حرفه ای استان رهگیری اشتغال انجام شده است که از این تعداد ۱۹۶ نفر مشغول به کار شده اند.

کارشناس مشاوره و هدایت آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد گفت: در مجموع در این دوره ۱۳۵ نفر شرکت کردند که در رهگیری صورت گرفته از وضعیت اشتغال این افراد، ۸۶ نفر به خاطر کمبود فرصت شغلی و عدم وچود سرمایه کافی و ۴۹ نفر به دلیل پایین بودن دستمزد، ضعف آموزش مهارتی وعدم رغبت به شغل پیشنهادی تاکنون موفق به اشتغال نشده اند.

دشت آبادی با اشاره به اینکه رهگیری اشتغال مزبور از ۱۰۳ دوره آموزش کارآموزان و ۱۲ مرکز ثابت فنی و حرفه ای انجام شده است، گفت: ۲۱۸ نفر از مهارت آموختگان قبلاً شاغل بوده اند که هدف آنها تکمیل مهارت و فراگرفتن حرفه های جدید بوده و ۴۸۷ نفر غیر کارجو شامل دانشجو، دانش آموز، سرباز و خانه دار یا افرادی بوده اند که تمایلی به کار نداشته اند.

وی وضعیت تعداد ۱۲ نفر از افراد رهگیری شده را نامشخص اعلام کرد و اظهار داشت: ارائه خدمات مشاوره آموزشی _ شغلی یکی از سیاست های فعال اشتغال بازار کار  است که می تواند در مراکز آموزش فنی و حرفه ای اثرات فراوانی برای کارجویان و ارتقاء بهره وری شاغلین به همراه داشته باشد.

بخش نظردهی بسته شده است..