کشت ذرت “سورگوم” در ۶۰ هکتار از مزارع بافق

no-thumbs

مدیرجهاد کشاورزی بافق با اشاره به توزیع ۲ هزار کیلوگرم بذر اصلاح شده "سورگوم" بین کشاورزان بافقی، گفت: بیش از ۶۰ هکتار از مزارع شهرستان زیر کشت این محصول قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزحمید عسکری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در بافق، اظهار داشت: کاشت سورگوم یا ذرت علوفه‌ای در سطح بیش از ۶۰ هکتار از مزارع شهرستان بافق انجام شد.

مدیرجهاد کشاورزی بافق با اشاره به توزیع ۲ هزار کیلوگرم بذر اصلاح شده سورگوم بین بهره‌برداران شهرستان، افزود: استفاده از این بذرهای اصلاح شده، تعداد دفعات برداشت این گیاه علوفه‌ای را تا ۳ بار افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از بذر مناسب توسط کشاورزان، گفت: بذرهای اصلاح شده خالص و فاقد بذر گیاهان و علف‌های هرز بوده و به دلیل ضدعفونی شدن در مقابل بیماری‌های قارچی نیز مقاوم‌تر است.

عسکری با اشاره به افزایش برداشت در هر هکتار به دلیل استفاده از بذرهای اصلاح شده، افزود: سورگوم به صورت بهاره توسط کشاورزان شهرستان کاشت و بسته به زمان کشت و نوع بذر تا سه نوبت قابل برداشت است.

وی بیان کرد: این گیاه علوفه‌ای به صورت عادی و یا سیلو شده برای مصارف تعلیف حیواناتی مانند گاو و گوسفند استفاده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی بافق خاطرنشان کرد: سورگوم یا ذرت علوفه‌ای در کنار یونجه از با اهمیت‌ترین گیاهان شهرستان برای مصارف تعلیف دام است

بخش نظردهی بسته شده است..