دبیرسازمان دی هشت:

تاکید بر تشکیل کارگروه صنعت در استان یزد

با هماهنگی مقامات استانی از طریق وزارت صنعت معدن و تجارت با همکاری وزارت امور خارجه سعی داریم کارگروه صنعت کاشی و سرامیک سازمان دی هشت را در آینده نزدیک در استان یزد و شهرستان میبد تشکیل دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزدبیرکل سازمان دی هشت اظهار کرد:با هماهنگی مقامات استانی از طریق وزارت صنعت معدن و تجارت با همکاری وزارت امور خارجه سعی داریم کارگروه صنعت کاشی و سرامیک سازمان دی هشت را در آینده نزدیک در استان یزد و شهرستان میبد تشکیل دهیم.

سیدعلی موسوی  در حاشیه دیدار با فرماندار میبد در گفتگو با ایرنا با بیان اینکه سازمان دی هشت متشکل از هشت کشور درحال توسعه اسلامی است که از سال ۱۹۹۷ توسط نجم الدین اربکان رهبر فقید حزب اسلام گرا و نخست وزیر وقت ترکیه تاسیس شده است گفت:این هشت کشور با هدف توسعه تجارت بین کشورهای عضو تشکیل شده است.


وی افزایش تجارت از ۱۲۰ میلیارد دلار به ۵۰۰ میلیارد دلار را از اهداف چهارسال آینده دی هشت عنوان کرد و گفت:وقتی من به پایتخت کشورهای عضو و استانهایشان سفر می کنم معمولا دیداری با مقامات محلی و بخش خصوصی دارم و آنها را به تجارت با کشورهای عضو دی ۸ تشویق میکنم که در جلسه امروز هم که با فرماندار و مدیران صنعت کاشی و سرامیک بود در همین راستا بود.

دبیرکل سازمان دی هشت گفت:پس از تبادل نظری که با صاحبان صنایع کاشی و سرامیک و مقامات سیاسی شهرستان میبد داشتیم هم ما هم مقامات استانی و شهرستانی ، برای توسعه تجارت درون منطقه ای درسازمان دی ۸ تلاش خواهیم کرد .

وی با بیان اینکه برای هرکاری در هر زمینه ای موانع و مشکلاتی وجود دارد خاطر نشان کرد:مهم این است که ما تصمیم بگیریم که این موانع را یکی یکی رفع کنیم و در این زمینه مشکلات را کنار بزنیم و به سمت توسعه تجارت گام برداریم.

دبیرکل سازمان دی هشت تصریح کرد:باید تلاش شود که بر موانع تعرفه ای ،گمرکی و صدور روادیدی که بعضا در بین کشورها وجود دارد فائق آمد و زمینه را برای حداکثر تجارت درون منطقه ای فراهم کرد.

موسوی با بیان اینکه کار ما در دبیرخانه دی هشت این است که تجارت درون منطقه ای ر ا تسهیل کنیم افزود:امیدواریم در آینده نزدیک با توجه به پتانسیل های استان یزد در زمینه کاشی و سرامیک به تجارت این محصول با ارزش کمک کنیم تا به جایگاه اصلی خود برسد.

دبیرکل سازمان دی هشت با اشاره به ظرفیت های استان یزد به ویژه شهرستان میبد در زمینه تولید کاشی و سرامیک و صنایع دستی و توریست و گردشگری گفت:علاوه بر ظرفیت بالای استان یزد در زمینه تولید کاشی و سرامیک من پتانسیل بسیار خوبی در زمینه توریست می بینم.

وی اظهار امیدواری کرد:با توجه به توافقاتی که در هفته های گذشته کشورهای غربی با ایران در قالب مذاکرات هسته ای انجام داده اند در زمینه مباحث کلان سیاست خارجی زمینه ورود و جذب گردشگران به ویژه گردشگران خارجی در طول سال برای استان هم فراهم شود.

موسوی افزود:لازمه آن داشتن زمینه های کافی بویژه هتل ها و سرویس دهی هاست که امیدواریم با همت مقامات استان و مردم مهمانواز یزد این زمینه ها هم فراهم شود و ما شاهد جهش خوبی در زمینه توریست در استان یزد باشیم.

وی با اشاره به اثر مثبت مذاکرات بر روند مناسبات تجاری اقتصادی سازمان دی هشت هم گفت:تبلیغات منفی که سالها بر علیه جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است با این شیوه از تفکر منطقی و مذاکرات مستدلی که تیم مذاکره کننده ما داشتند این تبلیغات منفی کنارخواهد رفت .

دبیرکل سازمان دی هشت با فرماندار میبد و جمعی از مدیران و صاحبان صنایع این شهرستان دیدار و درخصوص راههای توسعه تجارت و اقتصاد درون منطقه ای بحث وتبادل نظر کرد .

در این دیدار صاحبان صنایع با استقبال از توسعه اقتصاد درون منطقه ای بر حل موانع صادرات و همکاری با سازمان دی هشت و تقویت مناسبات با کشورهای عضو از سوی وزارت صنعت معدن و تجارت و مقامات کشوری را خواستارشدند.

دبیرکل سازمان دی هشت دردیدار با فرماندار و صاحبان صنایع شهرستان میبد بر گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری درون منطقه ای با این سازمان تاکید کرد .

ایده تشکیل سازمان دی ۸ به عنوان یک اتحادیه اقتصادی فرامنطقه ای، متشکل از هشت کشور مسلمان درحال توسعه شامل کشورهای جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، پاکستان، بنگلادش، اندونزی، مالـزی، مصر و نیجریه برای اولین بار از سوی نجم الدین اربکان، رهبر فقید حزب اسلام گرای رفاه و نخست وزیر وقت ترکیه، با هدف تقویت همکاری های اقتصادی بین کشورهای مزبور در جریان کنفرانسی تحت عنوان ˈهمکاری برای توسعهˈ (اکتبر ۱۹۹۶ – ترکیه) با حضور وزرای امور خارجه کشورهای فوق مطرح و با استقبال آنان مواجه شد.

 

بخش نظردهی بسته شده است..